گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
چند خبر از شهرستان مغان (گرمی) به نقل از آینه

چند خبر از شهرستان مغان (گرمی) به نقل از آینه

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

  • طرح انسداد مرزها امسال در گرمی مغان اجرا می‌شود. 
  • 700 زائر از گرمی مغان عازم حرم مطهرامام ره می شوند.
  • نام نویسی برای سنت اعتكاف در گرمی مغان آغاز شد.
  • كارگاه آموزش پدافندغیرعامل در گرمی مغان برگزار شد.
  • مسئول جدید كتابخانه عمومی گرمی مغان معرفی شد.
متن كامل خبرها:

طرح انسداد مرزها امسال در گرمی مغان اجرا می شود
فرمانده هنگ مرزی گرمی گفت:اجرای طرح انسداد مرزها از شهرستان بیله سوار آغاز شده و امسال در نوار مرزی گرمی نیز اجرا خواهد شد. سرهنگ سید شاهین اسمعلی در گفتگو با خبرنگار ایرناافزود:طرح انسداد مرزها طرحی ملی است و از سال جاری با تامین اعتبار لازم در شهرستان گرمی نیر اجرا خواهد شد. وی تامین امنیت،مقابله باتردد غیرمجاز،جلوگیری از ورود و خروج احشام از مرزها و مقابله با پدیده قاچاق را از اهداف اجرای طرح انسداد مرزها برشمرد. وی با اعلام اینكه شهرستان گرمی با 93 كیلومتر مرز مشترك با جمهوری آذربایجان،بیشترین نوار مرزی را در سطح استان داراست،اجرای طرح انسداد مرزی را در راستای امنیت و آسایش مرزنشینان این شهرستان مهم ارزابی كرد.


700 زائر گرمی مغان عازم حرم مطهر امام ره می شوند

فرماندار گرمی گفت:امسال 700 زائر از این شهرستان برای شركت در مراسم سالروز ارتحال امام امت، عازم حرم مطهر آن حضرت خواهند شد. صحرایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:ستاد اجرایی اعزام كاروان زائرین امام ره در گرمی فعال شده و همكاری لازم از سوی ادارات ذیربط ادامه دارد. وی عشق،باور و علاقه به امام راحل را در نزد مردم،همیشگی توصیف كرد و ادامه داد:همه ساله بر شمار زائران امام امت از شهرستان گرمی افزوده می شود. وی گفت:همزمان با اعزام كاروان زائران حرم مطهر،آئین های بزرگداشت بنیانگزار كبیرانقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مناطق مختلف شهرستان گرمی برگزار خواهد شد.

نام نویسی برای سنت اعتكاف در گرمی مغان آغاز شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی از آغاز نام نویسی برای سنت حسنه اعتكاف در این شهرستان خبر داد. حجت السلام والمسلمین سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:آئین مذهبی اعتكاف از 13 رجب مصادف با 15 خردادماه با حضور خلوت گزیدگان و دلدادگان كوی دوست در مسجدجامع گرمی برگزار خواهد شد. وی افزود:نام نویسی معتكفین در اداره تبلیغات اسلامی و موسسه قرآنی دارالسلام گرمی آغاز شده واز هر نفر 150هزار ریال برای تامین بخشی از هزینه طبخ غذا دریافت می شود. وی اعتكاف را از سنت ها و آئین های تاثیرگذار اسلامی برشمرد و گفت:شركت كنندگان در این مراسم معنوی با ترك دنیا و بریدن از هیاهوی زندگانی،با خدای خود خلوت كرده و در فضایی سرشار از معنویت،به عبادت و بندگی پروردگار عالم می پردازند.

كارگاه آموزش پدافندغیرعامل در گرمی مغان برگزار شد

كارگاه یك روزه آموزش پدافندغیرعامل با شركت مسئولان حراست و روسای ادارات گرمی در مجتمع فرهنگی هنری حافظ این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایرنا در این كارگاه،صحرایی فرماندار گرمی با اشاره به هجمه های فكری،عقیدتی و سایبری دشمن،بر ضرورت آموزش و تبیین اصول و ملاحظات پدافندغیرعامل در جامعه تاكید كرد. وی گفت:امنیت پایدار در گرو اقتدار همه جانبه و شناخت كامل از مواضع دشمن حاصل می شود و در این راستا نقش رسانه های نوظهر باید جدی گرفته بشود. در ادامه،روحانی و كارشناس كارگاه هم،واژه پدافند را به معنی دفاع و در مقابل آفند، یعنی حمله بكار برد و گفت:پدافند غیرعامل به دفاع در برابر تهاجم بدون استفاده از سلاح اطلاق می گردد. وی با اشاره به اینكه پدافند غیرعامل قدمتی به اندازه خلقت بشر دارد به شرح اصول و مبانی آن پرداخت. حجت السلام والمسلمین رضایی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج گرمی هم گفت:تجارب حاصل از دفاع مقدس و جنگ های دیگر كشورها موید آن است كه كشور مهاجم جهت درهم شكستن اراده ملت و توان اقتصادی،سیاسی و نظامی طرف مقابل،به انهدام مراكز حیاتی كشور مورد حمله توجه می كند. وی اضافه كرد:استراتژی انهدام مراكز ثقل، همواره مد نظر كشورهای مهاجم بوده واین گونه مراكز، باید در اعمال مراقبت های فیزیكی و سایبری در الویت قرار بگیرد.


مسئول جدید كتابخانه عمومی گرمی مغان معرفی شد

باحضور مسئولان استانی و محلی،فرهاد اسعد به عنوان مسئول كتابخانه عمومی گرمی معرفی و از خدمات مسئول قبلی قدردانی شد. به گزارش خبرنگار ایرنادر این آئین تودیع و معارفه،نوخواه معاون اداره كل كتابخانه های عمومی استان اردبیل، كتابخانه ها را خانه علاقمندان به كتاب و اندیشه دانست و گفت:رشد،توسعه و تعدد كتابخانه ها در ارتقای فرهنگ و رفع نابهنجاری های اجتماعی جوامع، نقش بسزایی دارد. صحرایی فرماندار گرمی هم از اشتراك 8هزار عضو فعال در تنها كتابخانه عمومی این شهرستان خبر داد و ضرورت احداث چند كتابخانه را در گرمی خاطرنشان شد. وی همچنین از درحال احداث بودن كتابخانه عمومی بخش موران این شهرستان خبر داد.

منبع: وبلاگ آینه



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش