گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
تامین یك میلیون متر مكعب آب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مغان (گرمی) برای كاربری كشاورزی

تامین یك میلیون متر مكعب آب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مغان (گرمی) برای كاربری كشاورزی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

استاندار استان اردبیل، سید حسین صابری، در جلسه كار گروه توسعه كشاورزی استان اردبیل بر تكمیل طرح‌های نیمه تمام از طرف شركت آب منطقه‌ای و از جمله تامین یك میلیون متر مكعب آب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مغان (گرمی) برای كاربری كشاورزی تاكید كرده است.

...

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین صابری در جلسه كار گروه توسعه كشاورزی استان اردبیل افزود: مبلغ 650 میلیارد و 195 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها با قابلیت اشتغالزایی برای 225 نفر اختصاص یافت.

وی اضافه كرد: این طرح ها در قالب 174 فرد حقیقی و 7 تعاونی ارایه شده اند و 450 طرح نیز در كارگروه های مربوطه در دست بررسی است تا در صورت توجیه اقتصادی و قابلیت اجرایی در دستور كار كارگروه كشاورزی استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح های مصوب شامل 54 طرح پرواربندی بره و گوساله، احداث باغات، پرورش گاومیش، گاو شیرده، زنبورداری، بهسازی دامپروری ها، پرورش گوشت مرغ، پرورش ماهی و آبزیان، تولید شیر و گیاهان دارویی است.

در ادامه این جلسه بر تكمیل طرح های نیمه تمام از سوی شركت آب منطقه ای از جمله تامین یك میلیون متر مكعب آب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گرمی برای كاربری كشاورزی، پروژه آبرسانی جهت كاشت درخت صنوبر در شهرستان خلخال جهت استفاده كارخانه های بومی، تامین 2 میلیون مترمكعب آب كشاورزی برای باغات و اراضی كشاورزی دشت رضی و مشگین شهر با استفاده از سیستم آبیاری نوین، اجرای طرح تعاونی دانش

آموختگان بسیجی با واگذاری 170 هكتار از منابع ملی و تامین آب مورد نیاز كشاورزی این طرح در اراضی پیكستان، تامین 4/2 میلیون مترمكعب آب و پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی از سوی بانك كشاورزی برای زمین های حاشیه گیلارلو تاكید شد.

صابری بیان كرد: با اجرای پروژه های مذكور بیش از 10 هزار هكتار از اراضی استان با استفاده از سیستم های نوین آبیاری می شوند.

استاندار اردبیل با تاكید بر اینكه طرح ها باید پس از بررسی تخصصی و موافقت بانك كشاورزی و كارگروه شهرستان ها در كارگروه استان مطرح شود، اظهار كرد: بانك كشاورزی با تایید كارگروه توسعه كشاورزی استان نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح تعاونی دامداران

طوبی فدك اقدام كند.

در ادامه این جلسه برخی طرح های كشاورزی با درخواست متقاضیان مطرح و استاندار اردبیل خواستار حداكثر همكاری دستگاه های ذیربط در رفع مشكلات آنها شد.

منبع خبر



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش