گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مشكلات عجیب اعتكاف در شهر گرمی مغان

مشكلات عجیب اعتكاف در شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

مشكلات عمده موجود در شهر گرمی مغان آنچنان ساده و ابتدایی هستند كه نوشتن و خواندن درباره آنها تنها مایه تاسف می‌شود. از مشكلات شهروندان در ارتباط با آسفالت و دامداری‌های داخل شهر تا مشكلات عجیبی كه معتكفان با آن روبرو بوده‌اند. مسول كیست؟.....

آینه: اعتكاف،خلوت با خدا و اظهار عبودیت و بندگی به پیشگاه بی نیاز است و فرد معتكف،تنهایی و زمزمه های عاشقانه را دوست می دارد.
جمعی از شركت كنندگان در مراسم اعتكاف گرمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا،فضای برگزاری این مراسم را به جهت تداخل برنامه های ملی و مردمی مناسب ندانسته و اختصاص مسجد ویژه برای اعتكاف را از سال آینده از مسئولان این شهرستان خواستار شدند.
یكی از معتكفین كه نخواست نامش فاش شود گفت:برگزاری مجالس ترحیم و برنامه هایی همچون بزرگداشت سالگرد قیام 15 خرداد در مسجدی كه معتكفان در آن مشغول راز ونیاز هستند به نظر درست نمی آید و ارتباط كلامی معتكف با همشهریان،پیوند عاشقانه وی و معبود را منقطع می گرداند.
معتكف دیگری با اشاره به ضعیف بودن سیستم آب مسجدجامع گرمی و نبود حمام در آن افزود:بجای آوردن غسل در سومین روز اعتكاف،ضرورت دارد اما معتكفین مسجد جامع گرمی برای انجام این عمل،یا از آن خارج شدند و یادر داخل سرویس عمومی مسجد غسل گرفتند.
جوان دیگری كه برای نخستین بار حال وهوای معنوی اعتكاف را تجربه كرده بود گفت:حضور شهروندان در داخل محل برگزاری اعتكاف و نگاه های تعجب برانگیز آنان به لباس های راحتی یا رخت خواب های معتكفین در داخل مسجد،از معنویت فضای اعتكاف می كاهد و هیاهوی كاذب دنیا را باردیگر در خاطر معتكفان زنده می گرداند.

http://aieneh.blogfa.com/post-1543.aspx



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش