گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
كشف اشیاء عتیقه در مرز شهرستان مغان (گرمی)/تشدید برخورد با غارتگران میراث فرهنگی

كشف اشیاء عتیقه در مرز شهرستان مغان (گرمی)/تشدید برخورد با غارتگران میراث فرهنگی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شهرستان مغان (گرمی) با دارا بودن ده‌ها تپه تاریخی و آثار تاریخی ارزشمندی كه در موزه‌های مختلف كشور نگهداری می‌شود فاقد موزه و نظارت كافی برای حفظ و نگهداری و شناساندن آثار تاریخی گرانقدر خود است. امری كه باعث شده است تا در طول سالیان دراز كشف اشیای قیمتی به یكی از مشاغل موجود منطقه تبدیل شود. با تشكر از زحمات گرانقدر نیروهای انتظامی شهرستان، سوال اینست این‌بار كتب و اشیای كشف شده گرانقدر شهرستان در موزه كدامین شهر به نمایش درخواهد آمد و برای كدامین شهر گردشگر و اشتغال خلق خواهد كرد؟ تا كی به جای كشف آثار تاریخی شهرستان توسط محققین، افراد سودجو این كار را انجام خواهند داد؟ واقعا تا كی؟

گرمی – خبرگزاری مهر: فرمانده هنگ مرزی گرمی از كشف و ضبط مقادیری اشیاء عتیقه و تاریخی ارزشمند در مرز این شهرستان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدشاهین اسمعلی عصر یكشنبه در جریان رسیدگی به پرونده متهمان در جمع خبرنگاران اضافه كرد: با كشف این اشیاء و دستگیری قاچاقچیان از خروج میراث فرهنگی كشور جلوگیری شد.

وی چهار جلد كتاب خطی نفیس، سكه های طلا مربوط به ادوار مختلف تاریخی، انگشتری، سنگ قیمتی به همراه نقشه راهنمای محل دفن آثار باستانی را از جمله آثار فرهنگی كشف شده عنوان كرد.

فرمانده هنگ مرزی گرمی با بیان اینكه قدمت این اشیاء برآورد نشده است، عنوان كرد: كارشناسان در حال بررسی قدمت دقیق و ارزش ریالی این اشیای تاریخی هستند.

وی افزود: با كشف این اشیاء عتیقه ضمن جلوگیری از خروج میراث فرهنگی از مرزهای كشور، یك باند قاچاق اشیاء عتیقه در این شهرستان متلاشی و عده ای از قاچاقچیان دستگیر شدند.

اسمعلی با بیان اینكه شناسایی سایر متهمان مربوط به این پرونده ادامه دارد، تصریح كرد: در این عملیات یك دستگاه خودرو پژو توقیف و متهمان با تشكیل پرونده قضایی راهی مراجع قضایی شد.

وی از تشدید برخورد با قاچاقچیان اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در این خصوص برنامه هایی اجرا شده تا دست غارتگران میراث فرهنگی از شهرستان گرمی كوتاه شود.
 

http://www.mehrnews.com/FA/newsdetail.aspx?NewsID=1623290





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش