گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آخرین اخبار شهرستان مغان (گرمی) / عدم جذب كامل اعتبارات از طرف جهادكشاورزی و مسكن وشهرسازی

آخرین اخبار شهرستان مغان (گرمی) / عدم جذب كامل اعتبارات از طرف جهادكشاورزی و مسكن وشهرسازی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

آخرین اخبار شهرستان مغان (گرمی) از وبلاگ آینه تقدیم خوانندگان می‌شود. نكته عمده‌ای كه هر ذهنی را می‌تواند به خود مشغول كند عدم جذب كامل اعتبارات از طرف ادارات شهرستان مغان (گرمی) است. امری كه نشان می‌دهد ما نیازی به این اعتبارات نداشته‌ایم كه آنها را جذب نكرده‌ایم! چند مدت پیش شاهد درگیری در مجلس شورای اسلامی به خاطر بودجه بالای اصفهان بودیم و اكنون شاهد آنیم كه بودجه شهرستان ما آنقدر زیاد است كه ادارات قادر به جذب كامل آنها نیستند! و سال بعد نیز هیچ اعتباری برای آنها در نظر گرفته نخواهد شد. وضعیت اقتصادی-اجتماعی شهرستان با عملكرد مسولان آن انطباق تام دارد. مسولانی كه عرضه خرج اعتبارات اختصاص یافته را ندارند چه طور می‌توانند اعتبارات بیشتر جذب كنند؟

  1. فرماندار شهرستان مغان (گرمی) بر جذب اعتبارات از سوی ادارات این شهرستان تاكید كرد
  2. نماینده شهرستان مغان (گرمی):الویت مجلس نهم اقتصاد مردم است
  3. 41 درصد روستاهای شهرستان مغان (گرمی) تحت پوشش شركت آب وفاضلاب روستایی این شهرستان است
  4. بخشدار موران:روحانیت در مقابله با تهاجم فرهنگی در مناطق مرزی نقش بسزایی دارد
  5. نماینده شهرستان مغان (گرمی): آموزه های اخلاقی پیامبر اسلام ص گمشده جهان معاصر است
  6. جشن بعثت پیامبر ص در گرمی مغان برگزار شد
متن كامل اخبار:

فرماندار گرمی بر جذب اعتبارات از سوی ادارات این شهرستان تاكید كرد

فرماندار گرمی از دستگاه های اداری این شهرستان خواست تا پایان تیرماه نسبت به جذب كامل اعتبارات مربوطه اقدام نمایند.
به گزارش خبرنگار ایرنا عزیز صحرایی در جلسه ای با مسئولان ادارات گرمی گفت:متاسفانه ادارات جهادكشاورزی و مسكن وشهرسازی این شهرستان تاكنون نسبت به جذب كامل اعتبارات خود اقدامی نكرده اند.
وی تخصیص اعتبار جدید به ادارات را منوط به جذب اعتبارات قبلی دانست و افزود:در صورت عدم جذب اعتبارات، ریالی از اعتبارات سالجاری به ادارات تابعه اختصاص نخواهد یافت.

نماینده گرمی:الویت مجلس نهم اقتصاد مردم است


نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:الویت كاری مجلس نهم اقتصاد مردم است و همگان برای رونق اقتصادی كشور تلاش می كنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین میرقسمت موسوی اصل در جلسه شورای اداری گرمی با اعلام این خبر افزود:رویكرد مجلس نهم در راستای تحقق نام و شعار سال جاری می باشد و در بعد منطقه ای هم جا دارد مسئولان گرمی با همدلی و برنامه ریزی دقیق در جهت رفع مشكلات اقتصادی و عمرانی این شهرستان گام بردارند.
وی وضعیت عمرانی سطح شهر گرمی را نامناسب خواند و گفت:در این رابطه و به منظور اصلاح آن، به معاون عمرانی وزارت كشور تذكر كتبی داده است.

41 درصد روستاهای گرمی تحت پوشش شركت آب وفاضلاب روستایی این شهرستان است

مدیر شركت آب وفاضلاب روستایی گرمی گفت:درحال حاضر 41 درصد روستاهای این شهرستان تحت پوشش این شركت می باشدوبا اتمام پروژه های درحال اجرا این میزان به 70 درصد ارتقا خواهد یافت.
عدیل محمدی راد در گفتگو با خبرنگار ایرناافزود:127 پروژه آبرسانی به روستاهای گرمی در قالب مجتمع یا تك روستا در این شهرستان در حال اجرا می باشد.
وی ادامه داد:تا پایان سالجاری  با افتتاح 40 درصد این پروژه ها 160 روستای گرمی تحت پوشش شركت آب وفاضلاب روستایی قرار خواهد گرفت.
وی با تایید تصویب 5میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای گرمی در دو سال 89 و 90 گفت:رقم اختصاص یافته آن 4 میلیارد و 700 میلیون تومان بود كه متاسفانه با تاخیر زیاد،بخشی از آن در پایان سال 90 و مابقی در فروردین ماه امسال به حساب شركت واریز گردید.
وی طولانی بودن پروسه تخصیص و واریز اعتبار به حساب شركت را از مشكلات پیش رو دانست و افزود:به رغم این مشكلات،در طول دوسال گذشته 19 روستای گرمی با 1800 انشعاب تحت پوشش قرار گرفته كه برابر با 25 درصد انشعاباتی است كه از اول انقلاب اسلامی در گرمی واگذار شده است.

بخشدار موران:روحانیت در مقابله با تهاجم فرهنگی در مناطق مرزی نقش بسزایی دارد

بخشدار موران نقش روحانیان را در مقابله با آثار سو, تهاجم فرهنگی وعقیدتی دشمن و رفع مشكلات اجتماعی در این بخش مرزی مهم دانست.
به گزارش خبرنگار ایرنا عبداله آقایی در نشستی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی و روحانیان مستقر وطرح هجرت بخش موران با بیان این مطلب افزود:مناطق مرزی تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار دارند امانهاد روحانیت در هدایت فكری و تنویر افكار عمومی مردم نقش بسزایی دارد.
وی نهاد روحانیت را مرجع شرعی وعقیدتی مردم در برخورد با مسائل دانست وضرورت افزایش روحانیان و توسعه خانه های عالم را در بخش مرزی موران خاطرنشان شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفر موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی هم با اشاره به اینكه حضور روحانی در روستاها،در حل وكاهش اختلافات و مشكلات اجتماعی تاثیرگذار است گفت:افزایش روحانیان طرح مستقر و هجرت در روستاهای گرمی از برنامه های این اداره می باشد.
بخش مرزی موران در شهرستان گرمی 63 روستا دارد.

نماینده گرمی: آموزه های اخلاقی پیامبر اسلام ص گمشده جهان معاصر است

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:جهان معاصر بیش از پیش به آموزه ها و فضائل اخلاقی پیامبراسلام ص نیازمند است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین میرقسمت موسوی اصل در مراسم شب شعر بعثت در مسجد باب الحوائج شهر انگوت با بیان این مطلب افزود:آئین اسلام،پیام آور رحمت،نشاط و سعادت بشری است و روز بعثت پیامبر بزرگ اسلام، از اعیاد مهم مسلمین جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد:برانگیخته شدن پبامبرص در راستای احیای مكارم اخلاقی و تربیت و تعالی بشر بوده و انسان در همه اعصار به تعالیم نورانی اسلام نیاز دارد.
حجت السلام والمسلمین قدرتی از روحانیان بخش انگوت هم با تبریك عید مبعث،حضرت محمد ص را عامل وحدت و همگرایی مسلمین جهان دانست.
در ادامه این مراسم كه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمی ترتیب یافته بود شعرای این شهرستان، آخرین سروده های خود را در منزلت حضرت محمدص و جشن مبعث قرائت كردند.
در پایان این مراسم،با توزیع آش نذری از همه حاضران  پذیرایی به عمل آمد.

جشن بعثت پیامبر ص در گرمی مغان برگزار شد

به مناسبت سالروز بعثت رسول مكرم اسلام ص با حضور اقشار مختلف مردم،آئین جشن وسرور در مسجد جامع گرمی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این برنامه حجت الاسلام جوادی از روحانیان منطقه روز بعثت پیغمبر بزرگ اسلام ص را روز بر انگیخته شدن همه فضائل و مكارم بشری دانست.
وی گفت: رسول گرامی اسلام زمانی مبعوث شد كه پدران، زنده به گور كردن دختران خود را فضیلت می دانستند.
این روحانی ادامه داد:تاریخ بشریت،انسانی رئوف تر،مهربان تر و با فضیلت تر از حضرت محمد ص سراغ ندارد و رسالت ایشان در راستای نجات بشر از تباهی وجهالت بود.
در ادامه این مراسم،یكی از مداحان اهل بیت ع در نعت و وصف حضرت ختمی مرتب به مداحی و سرود خوانی پرداخت.
همچنین به همین مناسبت،ده ها زوج در نقاط مختلف گرمی،با برپایی مراسم عروسی،آغاز زندگی مشترك خود را جشن گرفتند.

منبع: وبلاگ آینه



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش