گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
محل دفن زباله شهر گرمی مغان مغایر با ضوابط زیست محیطی است

محل دفن زباله شهر گرمی مغان مغایر با ضوابط زیست محیطی است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

محل دفن زباله شهر گرمی مغان مغایر با ضوابط زیست محیطی است. به گزارش گرمی نیوز از آینه؛ مسئول مركز تحقیقات زیست محیطی گرمی گفت:محل دفن زباله شهرگرمی به علت نزدیكی به شهر،واقع بودن در مسیر جریانات آب وهوایی،تهدیدآب های سطحی وزیرسطحی با شیرآبه های مضر ونداشتن حصار وتابلو راهنمامغایر با ضوابط زیست محیطی است.
رامین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:مرتفع بودن محل دفن زباله از شهر گرمی،پراكنده شدن زباله در حین وزش باد و قرار گرفتن در مسیر ورودی این شهر،علاوه ایجاد منظره ناخوشایندبرای مسافران و گردشگران، به محل تجمع،رشدوتكثیر جوندگان وحشرات ناقل بیماری تبدیل شده است.

وی با اشاره به سوزانده شدن زباله توسط شهرداری گرمی در محل دفن گفت:سوزاندن زباله، كاری غیراصولی وخلاف ضوابط زیست محیطی است وزباله لزوما باید دفن گردد.
وی از تشكیل كارگروه مدیریت پسماند در گرمی خبرداد و ادامه داد:مركز تحقیقات زیست محیطی گرمی اصرار بر تغییر محل دفن زباله شهر گرمی دارد.
وی با اعلام اینكه محل دفن زباله شهرانگوت تنها در مقایسه با گرمی مناسب است افزود:به رغم تلاش های دلسوزانه شهرداری های گرمی و انگوت،دفن زباله در این شهرها مشكلی جدی است.
مسئول مركز تحقیقات زیست محیطی گرمی با اشاره به فاصله 30 كیلومتری بین شهرهای گرمی وانگوت پیشنهاد داد محلی مابین این دو شهر و مطابق با موازین زیست محیطی برای دفن زباله این شهرها تعیین گردد.
رامین جمشیدی گفت:اداره كل حفاظت محیط زیست گرمی با محل دفن زباله شهر انگوت از سال 1385 به مدت 5 سال موافقت كرده بود كه مدت آن سپری شده و به رغم اعمال برخی ضوابط از سوی شهرداری،محل مذكور همچنان تهدیدی بر علیه بهداشت عمومی محسوب می شود.
وی با اعلام اینكه تلاش های مسئولین گرمی برای یافتن محل جدید دفن زباله شهر گرمی نیز تاكنون نتیجه بخش نبوده گفت:از شهرداری این شهر انتظار می رود تغییر محل دفن زباله گرمی را جدی بگیرد.
وی اضافه كرد:در صورت عدم تحقق این امر،مركز تحقیقات زیست محیطی گرمی به عنوان دبیر كارگروه مدیریت پسماند این شهرستان،نسبت به صدور اخطاریه های بعدی و طرح آن در محاكم قضایی اقدام خواهد كرد.

http://aieneh.blogfa.com/post-1619.aspx



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش