گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
اندر حكایات یك شهر غریب (2) / خواهر ملا نصرالدّین

اندر حكایات یك شهر غریب (2) / خواهر ملا نصرالدّین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

بیكاری و مهاجرت و شهری كه هر روز از نیروی انسانی جوان خود خالی  می‌شود و مانده‌اند آنان كه باید می‌رفتند و رفتند آنان كه باید می‌ماندند....
متن زیبای زیر را، از وبلاگ وزین ملانصرالدین، به همه خوانندگان عزیزی تقدیم می‌كنم كه به خاطر همشهریان مهاجرمان كه در كل مملكت پخش شده‌اند بغضی در گلو دارند....

مطلب زیر ادامه ی مطلبی با همین عنوان از خواهر ملا نصرالدّین است. مطالبی كه از طرف یكی از خوانندگان عزیز وبلاگ به ایمیل ملا نصرالدّین ارسال می شود.

آگاه باش!حق مسلمانانی كه نزد من یا تو هستند در تقسیم بیت المال مساوی است...

نهج البلاغه ترجمه ی قسمتی از نامه ی حضرت علی (ع) به فرماندار فیروز آباد

 

من كه خواهر ملا باشم از زمان كودكی هر وقت فصل كوچ پرندگان می رسید بار اندوه دلم سنگین می شد و به ننه ام می گفتم : ننه جان چرا پرندگان هجرت می كنند؟

ننه ام دستی زیر چانه ی خود می برد و می گفت: آنها آب و هوای خوش می طلبند.

دوباره می پرسیدم : اگر این گونه هست پس چرا بر می گردند؟ ننه ام انگار كه یاد دردی افتاده باشد آهی می كشید واندوهگین می گفت : لابد غم دوری از وطن را بر نمی تابند!!!

من كه از كوچ پرندگان این اندازه متاثر می شدم امروزه روز وقتی می بینم مردم شهر غریبم به ولایات دیگر هجرت می كنند آتشی سوزنده تر هم بر آن بار سنگین افزون می شود...این درد بود تا این كه خبر رسید كه قرار است تنی چند از والیان حكومتی سفری به شهر غریب ما داشته باشند ما هم بعد از شنیدن این خبر مسرت بخش ، دیگر تنمان گنجایش پوست تنگمان را نداشت.

وقتی از راه رسیدند طبق معمول من و چند تن از دوستان همیشه بیكارم عریضه ای ترتیب دادیم با عنوان"همه جای ایران را تهران كنیم"

عریضه ی همه ی مردم شهر را در كیسه زباله جمع كردند با این حال خیلی خوشحال بودیم كه دیگر شهر ما غریب تر از آنی كه هست نمی شود.

من كه خواهر ملا باشم بعد از یك سال بالا و پایین رفتن در تنها خیابان شهر توانستم جواب عریضه را دریافت كنم كه آن را به اداره ی بیكاران ارجاع داده بودند.

عزیزان روزگار سختی نبینید با ده نفر یك شهر را به دنبال این اداره گشتیم و بالاخره در نهایت ناباوری فهمیدیم كه با اداره ی آب ادغام شده است!!!

خلاصه آن قدر برای دریافت جواب عریضه مشتاق بودیم كه این سختی را هم فراموش كردیم وقتی جواب را گرفتیم همه ی گروه بیكار، مثل مدل موهای جوانان امروزی یكی نشسته، یكی برخاسته، یكی خمیده در جا خشكمان زد...

جواب: وام بیست میلیون تومانی با احتساب بهره آن هم به خواهر ملا و دوستانش برای گوسفند چرانی!!!

من كه خواهر ملا باشم به كنار، به نظر شما با بیست میلیون تومان می توان این شهر غریب را تهران كرد و از مهاجرت پیش گیری؟!

 

 

منتظر حكایت بعدی ما باشید.

خواهر ملا نصرالدّین

ملاّ نصرالدّین

http://nasraddin.blogfa.com/post/17



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش