گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
لزوم احداث سد بر روی رودخانه بالهارود

لزوم احداث سد بر روی رودخانه بالهارود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سرپرست اداره منابع آب شهرستان مغان (گرمی) گفت:به رغم برنامه ریزی ومطالعات انجام یافته برای مهار رودخانه مرزی بالهارود این شهرستان،این رودخانه دائمی همچنان از مرز كشور خارج می شود.
به گزارش گرمی نیوز از آینه، عباس قنبری در اجتماع نمازگزاران گرمی در مسجد جامع این شهرستان با اعلام این مطلب افزود:رودخانه مرزی بالهارود به عنوان منبع دائمی آب، پس از طی اراضی بخش موران،وارد خاك جمهوری آذربایجان می شود و برنامه ریزی برای مهارآن ضرورت دارد.
وی احداث سدگیلارلو بر رودخانه برزند،درحال احداث بودن سدكلاسر بر رودخانه گرمی چایی،مطالعه وتایید اجرای دو سد دیگر در رودخانه های حمزه خانلو وسلاله موران را از اقدامات انجام یافته طی سال های گذشته در زیر حوزه بالهارود ذكر كرد.
وی ادامه داد:زارعان نوار مرزی موران در استفاده از آب بالهارود آزادند و به علت ممنوعیت احداث سد در نوار مرزی،مطابق توافق نامه شركت آب منطقه ای وسازمان جهادكشاورزی استان اردبیل،احداث سدهای معیشتی در حواشی بالهارود به هر تعداد كه نیاز باشد بلامانع است.
سرپرست اداره منابع آب گرمی كه به مناسبت 1 الی 7 تیر ماه (هفته صرفه جویی آب) سخن می گفت با اشاره به اینكه چالش های آینده بشر بر سر منابع آب خواهد بود،ضرورت صرفه جویی و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی را متذكر شد.
http://aieneh.blogfa.com/post-1650.aspx



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش