گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
دردها و درمانها / حجت الاسلام صفری امام جمعه شهر گرمی مغان

دردها و درمانها / حجت الاسلام صفری امام جمعه شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

مطلبی از وبلاگ شخصی امام جمعه شهر گرمی مغان، مطلبی كه از دل تك-تك ما برآمده است. خواندن چندباره آن را به عزیزان توصیه می‌كنم. "شهری كه شورایش در زمستان بخوابد و در تابستان در نقش همكار پیمانكاران عمل كند ، خیابانهایش بسان میدان جنگ پراز چاله و چوله و جوییهایش مانند شهر زلزله دیده خواهد بود ."

شهرستان گرمی یكی از قدیمی ترین شهرستان های استان اردبیل است . روزی شهرستان پارس آباد و بیله سوار با تمام روستها و بخشهایش از بخشهای شهرستان گرمی محسوب می شد. هم اینك آن دو شهر مرزی بسان جوان برومندی گردیده و هر روز خودآرائی می كند ولی شهرستان گرمی بسان پیرمردی كه دندانهایش افتاده ، كمرش خمیده و چشمش بینائی خود را از دست داده است ، هر روز بر پیری آن افزوده می شود . شاید تصور كنید این فرایند طبیعی است كه فرزندان برنا و پدران پیر می گردند . ولی اشتباه نكن كه انسانها بلحاظ طبیعت خود ، پیر می گردند ولی شهرها ، پیری را از مردم و مسئولین خود دریافت می كنند . در شهری كه هركس ، خود را محق بدانند و صاحبان قدرتش  ، خود را ملاك حق و حقیقت بدانند و ، منافع خود را بر همه منافع مقدم بدارند  معمولاً شهرها پیر می شوند.

شهری كه شورایش در زمستان بخوابد و در تابستان در نقش همكار پیمانكاران عمل كند ، خیابانهایش بسان میدان جنگ پراز چاله و چوله و جوییهایش مانند شهر زلزله دیده خواهد بود . شهری كه مسئولینش فعال ترینش برای نماینده و تنبلینش برای خدمت باشد ، طرحههای نیمه تمامش به تعداد خرابه های شهر و بلكه بیشتر از آن خواهد بود . شهری كه ...

راستی چرا علی رغم این كه مردم شهرستان گرمی مردم متدین و شریف و عزیزند و در سطح استان به مردان محبت و عاطفه مشهورند ، از محرومیت مزمن و طولانی و انباشته شده رنج می برند ؟ چرا فرزندان این شهر وقتی در سایر شهرها خدمت می كنند ، موفق ترین مسئولند ولی وقتی در خود این شهر خدمت می كنند ناموفق ترینند ؟ خوشان كارنمی كنند یا نمی گذارند كار كنند یا . . .

مردم شهر گرمی و جوانانش مانند هوای صاف و پاك خود شهر ، پاك و پاكیزه اند . ای كاش می شد خدمت بی منت و صادقانه بر این مردم انجام می دادیم. چاره چیست ؟ و راه كدام است ؟

http://www.safarigermi.blogfa.com/post-369.aspx





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش