گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
شرح مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس منطقه مغان / سید محمد ابراهیمی

شرح مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس منطقه مغان / سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در این قسمت از نوشته پژوهشگر ارجمند جناب آقای سید محمد ابراهیمی به بررسی خدمات افرادی چون "غریب‌زاده"، "سید یونسی"، "رستمی"، "اشرقی" و "ادیب" پرداخته شده است. گرمی نیوز علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ منطقه را به خواندن كامل مقاله دعوت می‌كند.

هر چند تاسیس نمایندگی اداره معارف گئرمی مغان به سالهای1324و بعد از آن برمی گردد اما تبدیل نمایندگی به اداره آموزش وپرورش در سال1353تصویب و از فروردین ماه سال1354عملی شده است. قبل از تاسیس اداره، حدود بیست نفر كار مسئولیت و یا سرپرستی نمایندگی اداره را برعهده داشته اند و بعد از تبدیل نمایندگی به اداره آموزش و پرورش هم تا انقلاب اسلامی6 نفر و بعد از انقلاب هم حدود دوازده نفر در پست مسئول آموزش و پرورش مغان انجام وظیفه نموده اند كه ازبین اینها به شرح حال چند نفر از این مسئولین می پردازیم. همچنین در طول سالها فعالیت مدارس منطقه دهها مدیرتوانمند در این مدارس مشغول به كار بوده اند كه از بیــن اینها هم به شـــــرح حال چند مورد از اولین مدیران منطقه می پردازیم با این توضیح كه بـــرخی از این افراد بخاطــــرشناخته شدن بعنوان معلم (ضمن اینكه مدیرهم بوده اند) درقسمت بعدی وتحت عنوان معلمان سرشناس و فعال آورده شده اند ازجمله این افراد مـــــرحوم كلكــــی، مــــــرحوم نعمتــــی، مــــــرحوم شارعــــی، مــــــرحوم همــــــتی و آقای ندایی را می توان نام برد.

الف ) شـــــــــــرح زندگـــــی چند نفــــــر از مسئـــــــولین آموزش و پــــــرورش مغـــــان :

1- آقای غریب زاده : آقای یونس غریب زاده اولین رئیس نمایندگی اداره فرهنگ مغان بوده كه از دی ماه سال 1328 تا فروردین سال 1331 شمسی در این منطقه خدمت نموده است. به خاطر نبود پرونده كامل پرسنلی نامبرده فعلا نتوانستیم اطلاعات زیادی از ایشان بدست آوریم.
2-
آقای سید یونسی : آقای سید عبد الرحیم سید یونسی چهارمین مسئول اداره فرهنگ مغان بوده كه از مهرماه 1331 تا آذرماه 1333 در منطقه مغان مشغول خدمت بوده است. ایشان

در جهت تجهیز اداره و مدارس منطقه تلاشهای خوب و قابل تحسین كرده و تاسیس دبیرستان در زمان ایشان و با سعی و تلاش وافر او میسر شده است.
3-
آقای رستمی : آقای حسین رستمی از خوش نام ترین روسای آموزش و پرورش مغان بوده كه از شهریور 1347 تا تیرماه 1349 در منطقه مغان مشغول خدمت بوده است. ایشان علارغم اینكه در كودكی بخاطر فوت پدر مشكلات زیادی كشیده بوده اما با این حال فردی آزادمنش، با اخلاق و همواره بشاش بوده است.

ب ) شـــــــــــرح زندگـــــی چند نفــــــــــر از مدیــــــــــــران مـــــــــــــدارس مغــــــــان :

1- آقای اشرقی : بعداز آقای كلكی كه اولین معلم مدرسه دولتی گئرمی مغان بوده آقای اسدالله اشرقی از تاریخ15/6/1316 مسئولیت مدرسه مذكور را بر عهده گرفته و تا سال 1322 در این خطه محروم خدمت نموده است. ایشان ارتباط بسیار خوب ونزدیكی با اهالی منطقه بخصوص اهالی گئرمی مغان كه آن روز قصبه ای بیش نبوده داشته و در رشد و توسعه منطقه تلاش زیادی نموده است.
2- آقای ادیب : آقای ناصر ادیب یكی از مدیران فعال و زحمتكش منطقه بوده كه از مهرماه 1327 تا آبان ماه 1329 مدیریت مدرسه خواجه نصیر را بر عهده داشته است. ایشان بعدها هم از آذرماه 1336 تا شهریور 1337 مسئولیت اداره فرهنگ مغان را بر عهده گرفته است.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش