گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
ایلنا: هشدار در مورد بروز فاجعه انسانی در آذربایجان

ایلنا: هشدار در مورد بروز فاجعه انسانی در آذربایجان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


ایلنا: تعداد كشته شدگان تنها در چند ده در یك بخش ۳۰۰ نفر بوده است/ در مجموع بیش از ۵۰۰ روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند/ مشاهدات خبرنگار ایلنا از نبود غذا و داروی كافی درمناطق زلزله زده حكایت دارد.

ایلنا: در حالی كه آخرین آمار كشته شدگان در زلزله استان آذربایجان شرقی ۳۰۶ مورد اعلام شده است اما پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حكایت ازنادرست بودن این آماردارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، زلزله در چهار شهرستان هریس، كلیبر، اهر و ورزقان به وقوع پیوسته است كه كلیبر نسبت به شهرستان‌های دیگر كمتر آسیب دیده است.

بنابراین گزارش شهرستان هریس، اهر و ورزقان به ترتیب ۹۶، ۳۲۵ و۱۱۰روستا دارد كه تقریبا بیشتر آن‌ها با خاك یكسان شده است.

این گزارش حاكی است در مجموع بیش از ۵۰۰ روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.تنها، نگاهی به تلفات بخش هریس كه در آن 96 روستا وجود دارد كه نزدیك به 80 تا 100 درصد تخریب داشته‌اند نشان می‌دهد كه آمار تلفات بیش از آن چیزی است كه توسط مسئولان اعلام می‌شود؛ روستای قره‌بلاغ 60 نفر، با جاباش60 نفر، دغ دغان 10 نفر، مشیر آباد 8 نفر، دیبلكی11 نفر، كویج40 نفر، نچاران 60نفر و آوشاد 2 نفر.

هنگامی كه مجموع كشته شدگان زمین لرزه اخیر تنها در یك بخش هریس به 251 نفر بالغ می‌شود اعلام آمار رسمی 306 نفر كشته اندكی تامل بر انگیز است.

همچنین درحالی كه روزگذشته یك مقام مسئول از عدم هرگونه مشكلی درزمینه غذا و دارو برای زلزله زدگان سخن گفته بود مشاهدات خبرنگار ایلنا از نبود غذا و داروی كافی درمناطق زلزله زده حكایت دارد.

براساس این گزارش حتی بسیاری از روستا‌ها چند ساعت بدون غذا به سر می‌بردند.

 این گزارش می‌افزاید: ازآنجایی كه بیشتر روستاهای زلزله زده در بلندی كوه‌ها قرار دارند به نظرمی رسد پوشش این۵۰۰ روستا  از نظر غذا و دارو با مشكل مواجه شده و نیاز به كمك‌های گروه‌های داوطلب مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

بنابر این گزارش در صورت ادامه این وضعیت و عدم ارسال غذا و داروی كافی به زلزله زدگان، احتمال بحران و بروز فاجعه انسانی قابل پیش بینی است.
پایان پیام


1391/5/23 - 14:30
كد خبر : 292914  




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش