گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مناظر زیبای شهر گرمی مغان

مناظر زیبای شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سالام دوست‌لار. بیلیرم موحررم آیی‌دیر و هامینیز بو حوزونلو آیدا ایمام حوسئین (ع) یاسیندا ماتملی‌سیز. بونا باخمایاراق ملانصرالدین وبلاگیندا یاییلان یازی‌نی بوردا یایاجاغام و اومود ائدیرم بوندان هانسیسا یانلیش دوشونجه باشا دوشولمه‌یه‌جك.

ملا نصرالدّین فقط برای انتقاد نیست، بعضی مواقع لازم است كه تشكری هم از مسئولین زحمت كش شهرستان به عمل آوریم.

مثلا، همین مناظر زیبایی كه در ادامه ی مطلب مشاهده می كنید، مناظری هستند كه در طی سالیان زیادی فعالیت مستمر تشكیل شده است، شاید بتوان گفت كه شهر عزیزمان رتبه ی اول را در تولید آثار باستانی دارد و از این لحاظ می توانیم شاهد جذب گردشگر در شهر خود باشیم...

 دقت: برای مشاهده ی عكس ها در اندازه ی واقعی روی آن ها كلیك كنید...

عكس اول: اشتباه نكنید، اینجا تالاب انزلی نیست، اینجا قدیمی ترین جوی آب در جهان است كه نشان می دهد مسئولین گرمی در این زمینه در جهان پیشگام بوده اند. من خود به شخصه سال هاست كه برای كشف جهت شیب این جوب تلاش كرده ام و هنوز هم به هیچ نتیجه ای نرسیده ام. بوی زیبایی كه از ته این جوی آب به مشام می رسد بویی است كه از دل تاریخ آمده است و حاصل سالها حضور همیشگی گنداب در این جوی آب است. (هلال احمر - مقابل اداره ی بازرگانی)

عكس دوم: و این عكس نمایی دورتر از همان اثر تاریخی را نشان می دهد. در این عكس مشخص می شود كه در سالیان گذشته مردم شهر چگونه جوبها را تمیز می كردند... (كنار جوب را خوب نگاه كنید)

 عكس سوم: و این عكس نیز از جوب رو به رو گرفته شده است... جالب است كه گرمی تنها شهری است كه علاوه بر كوچه های بن بست، جوب های بن بست نیز دارد. و این از ابتكارات جالب توجه در این شهر است...

امیدواریم مسئولین قدر فرصت به دست آمده را بدانند و بیشترین استفاده را برای جذب گردشگر از آن ها بكنند.


http://nasraddin.blogfa.com/post/98





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش