گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
درد دل یك سرمایه گذار / افراد فعال و نخبه یا در انزوا هستند یا از منطقه فرار می كنند

درد دل یك سرمایه گذار / افراد فعال و نخبه یا در انزوا هستند یا از منطقه فرار می كنند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

شهرستان مغان، جایی كه به سرعت در حال از دست دان منابع انسانی خود است و منطقه ای كه علیرغم دارابودن نقاط قوت مخصوص به خود هنوز هم توان نگهداری از جمعیت خویش را ندارد. گرمی نیوز بارها در مورد باندهای قدرت و راههای پوسیده و بی مصرف این باندها برای حفظ قدرت اشاره كرده است. این دردها را باید همگی درك كنیم و برای فردای فرزندانمان به فكر راه چاره باشیم. باید كمی متفاوت تر بیاندیشیم و عمل كنیم.

درد دل دكتر سیدی را با هفته نامه امید اردبیل ویژه گرمی می خوانیم كه از سایت وزین آزادلو برداشته شده است.

در هر جامعه ای رشد و توسعه اقتصادی و عمرانی نیازمند زیربنا و پایه های متفاوتی است كه در صورت تزلزل هریك از این پایه ها ، جامعه از رشد مناسبی برخوردار نخواهد شد. شهری كه سیاست زدگی در آن بیشتر از سیاست بازی باشد زمینه رشد و توسعه نخواهد داشت.
متأسفانه برخی ها در این شهر و منطقه فرهنگ غلطی اجرا كرده و می كنند كه باعث تخریب افراد فعال و نخبه و خواص بومی و محلی شده و در نتیجه این افراد یا در انزوا هستند یا از منطقه فرار كرده و در شهرها و مناطق دیگر قدرت نمایی می كنند كه بعد از رفتن آنها افسوس و آه كشیدن به مردم منطقه می ماند. در حالی كه روزگاری این عزیزان با ذهنیت دهی غلط افراد خاص علیه این عزیزان بودند و هستند.
در خصوص سرمایه گذاری متأسفانه در گذشته و امروزه ما شاهد تخریب و فراری دادن اندك سرمایه گذاران هستیم و جالبتر اینكه این مسایل از طرف تعداد اندكی لیدر منحرف سیاسی مطرح شده و تعداد كثیری از مردم ماهم آن را تأیید می كنند. به عنوان مثال یكی از این مسایل خرید زمین توسط سرمایه گذاران تهرانی در گرمی می باشد كه مخالفین فراوانی دارد. این در حالی است كه مخالفان این موضوع در كرج ، تهران و … به ساخت و ساز فعال هستند و سرمایه خود را به جای منطقه گرمی در سایر مناطق سرمایه گذاری می كنند و در مقابل افرادی كه می خواهند در گرمی سرمایه گذاری كنند می ایستند.
دو سؤال از افرادی كه سرمایه گذاران منطقه را تخریب می كنند می توان پرسید. یكی اینكه چرا خود شما سرمایه تان را به تهران و .. می برید ، سعی در زیر سؤال بردن اندك سرمایه گذار منطقه هستید؟ و دوم اینكه در عصری كه همه كشورها سرمایه گذار داخلی و مخصوصا خارجی جذب می كنند چه مفهومی دارد ما نه تنها سرمایه گذار خارجی جذب نمی كنیم بلكه سرمایه گذاران داخلی را نیز فراری می دهیم؟
فرهنگ اشتباه دیگری كه متأسفانه در شهرهای محرومی همچون گرمی به شدت رواج یافته است این است كه مانع از فعالیت افراد كاندیدهای انتخابی دیگر می شویم و تنها و تنها سعی در پیشبرد اهداف خود هستیم. تاریخ نشان داده است در تمامی دوره ها به غیر از موارد خیلی نادر ، هر گروهی به قدرت رسیده است مانع فعالیت كاندیداهای دیگر می شود. این مورد تنها شامل گروه حاكم نمی شود و سایر كاندیداهای احتمالی نیز با عدم موفقیت نماینده یا گروه حاكم نیز خوشحال می شوند. غافل از اینكه در این بین تنها ضرر اصلی را مردم زحمتكش منطقه می برند.
بحث بعدی این است كه افراد تازه به دوران رسیده به اصطلاح سیاسی ؛ در جلسات رسمی شهرستانی و استانی سرمایه گذاران را افراد سیاسی قلمداد می كنند. باید گفت مردم به خوبی می توانند قضاوت كنند چه كسی افراد سیاسی است و چه كسی نیست؟!!
البته این را بگوییم كه سیاسی بودن برای هیچ كس عیب نیست. نه برای سرمایه گذار نه برای پشت میزنشین ها. زیرا بنا به فرموده بنیان گذار كبیر انقلاب امام (ره) همه باید سیاسی باشیم ولی سیاست زده نباشیم.
مورد دیگری كه مردم عزیز شهرمان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند این است كه مردم منطقه ما به همان اندازه كه تعصبی و زحمت كش می باشند ؛ ساده نیز هستند و این یك واقعیت انكار ناپذیر است. مردم باید این را بدانند كه اگر واقعیت های كنونی را كتمان كنند تنها كسانی كه از آن ها ضرر می كنند اولاد آن ها می باشد. این فرهنگهای اشتباه حاكم بر شهر گرمی باید جای خود را با نقد سالم و نشان دادن مسیر درست عوض كنند. منطقه ما در شرایطی می باشد كه جایی برای تعلل و شرم و حیا ندارد و باید هرچه سریعتر مسیر توسعه باز گردد و سرمایه از هر طریقی كه باشد در منطقه در جریان باشد. مردم خود باید اجازه حذف و تخریب این سرمایه گذاران را ندهند كه در این زمینه خود مردم اگاه تر از هر كسی بر موضوع می باشند.
نتبجه گیری اینجانب از شرایط كنونی این هست كه این سرمایه گذاران كار غیرقانونی نكرده و در چهارچوب و زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می كنند. اگر خلافی داشتند بلاشك دستگاه های قضایی با آن ها برخورد می كردند. البته راهكار و پیشنهاد بنده به سرمایه گذاران این است كه توجهی به كسانی كه مانع تراشی می كنند نداشته باشند.
گرمی با این تاریخ درخشان و روشن لیاقت آن را ندارد كه اینگونه محروم از یادها و چشمها بدور باشد. جوانان ، تجربه بزرگسالان و ظرفیت منطقه نشانگر این است كه منطقه شرایط مهاجرپذیری ، افزایش تولید و آبادانی و عمرانی بالایی دارد. منتهی باید این پتانسیل ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و این عملی نخواهد شد مگر با همت و تلاش شما مردم فهیم گرمی…
در پایان این نكته را یادآور می شویم كه آسایش و امنیت ما در سایه خون مقدس شهدا می باشد كه در راه حفظ این نظام جان و مال خود را فدا كرده اند. هركس باید در حد و توان خود از این نظام كه ثمره خون شهدا می باشد حفاظت كند. بنده به عنوان سرمایه گذار نیز وظیفه دارم توان خود را برای پیشرفت هرچه بیشتر كشور خود به كار بگیرم. حال اگر در این راه خیلی ها مانع هم شوند باید ادامه داده شود. به امید روزی كه همگی شاهد پیشرفت وطن مادری خود باشیم.انشاا…

یادداشت از دكتر میرناصر سیدی/ منتشر شده در هفته نامه امید اردبیل ویِژه گرمی




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش