گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
پیام عاشورا: اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید

پیام عاشورا: اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

"اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید" این مهمترین پیام عاشورا است. پیامی كه ظاهرا كمترین طالب را در خیل افرادی دارد كه ظاهرا رهروی امام حسین (ع) هستند. پیامی كه درك آن وظیفه ای بسیار سنگین بر روی هر انسانی می گذارد و درك این راه به هر واسطه كه باشد زندگی آدمی را پر از سختی ها می كند.

ترس و وحشت و دروغ به همراه كمبود "آزادمرد" راه های یزید برای پیروزی بود. او خود را امیرالمومنین می داند؛ با استفاده از دستگاه جاسوسی خود از ماجرای بیعت كوفیان آگاه می شود، به وسیله نیروهای خود ترس را در دل كوفیان می كارد و با استفاده از مذهب ظاهری به هدف خود می رسد. راهی كه در تمام زمانها توسط یزیدیان طی می شود....

اما چیست این آزاد مردی كه امام حسین آن را از ایمان نیز ضروری تر می داند؟

"حق حیات"، "حق آزادی" و "حق مالكیت" سه حق بزرگ و اولیه بشر هستند. كوفیان از میان  حقوق حیات و آزادی زندگی كردن را برگزیدند و آزادی را اولویت بعدی خود قراردادند. در مقابل امام حسین (ع) حق آزادی را بر حق حیات مقدم می دانست و این برتری آزادی بر حیات بود كه كربلا و عاشورا را خلق كرد.

در طول تاریخ كسانی كه حق آزادی را به حق حیات فروخته اند اغلب با نامهایی چون خودفروخته، رذل، پست، بی رگ و... شناخته شده اند. در مقابل كسانی كه حق آزادی را بر حق حیات ترجیح داده اند قهرمان شده اند و در دل مردم مانده اند.

دورانی كه در آن انسانها (لااقل تعدادی از آنها) در عین آزادی از حق حیات برخوردار باشند وجود داشته است. به مانند یونان قدیم. دورانی كه صدها فیلسوف و عالم را تحویل جهان داده است و هنوز هم بشر خود را مدیون آن می داند....

به امید روزی كه انسانها از تمام حقوق خود به صورت همزمان برخوردار باشند.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش