گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
نخستین منشور حقوق شهروندی

نخستین منشور حقوق شهروندی

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

معاونت حقوقی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای ویرایش نخست منشور حقوق شهروندی كه با همكاری دانشگاهیان، حوزه های علمیه، اندیشمندان و نخبگان جامعه تهیه شده است را همزمان با گزارش ۱۰۰ روزه دولت تدبیر و امید منتشر كرد.در این منشور كه در 15 ماده تهیه شده است موارد مهمی و قابل توجهی از حقوق شهروندی گنجانده شده است .در برخی از ماده های این منشور چنین آمده است؛

1-1- كلیه اتباع ایرانی صرف نظر از جنسیت، قومیت، ثروت، طبقه اجتماعی، نژاد و یا امثال آن از حقوق شهروندی و تضمینات پیش بینی شده در قوانین و مقررات، برخوردار می باشند ...

3-11- شهروندان از حق آزادی اندیشه و بیان برخوردارند. این حق شامل آزادی ابزار، ترویج و انتشار اندیشه ها و عقاید به صورت شفاهی ، كتبی، الكترونیكی یا به هر وسیله دیگر به انتخاب شهروند با رعایت قانون می باشد.

3-21- همه شهروندان ایران حق دارند كه هویت فرهنگی، قومی، مذهبی و زبانی آنان شناسایی شده و بدون هر گونه تبعیض از حمایتهای قانونی برخوردار باشند.

3-22- دولت موظف است با همكاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران كاربرد آزادانه زبانها و گویشهای محلی و قومی در كنار زبان فارسی را با حفظ وحدت ملی و تمامیت هویت ایرانی فراهم آورد.

3-24- دولت موظف به حفظ بناها و یادبودهای تاریخی و فرهنگی در سراسر كشور صرفنظر از تعلق آنها به گروههای مختلف قومی، فرهنگی و مذهبی است.

جهت مشاهده متن كامل اینجا را كلیك كنید.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش