گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
با تغییر مسئولان تغییرات مثبتی را در گرمی مغان شاهد نیستیم

با تغییر مسئولان تغییرات مثبتی را در گرمی مغان شاهد نیستیم

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

ما مردم و شهروندان عادی شهر گرمی مغان معمولا عادت كرده ایم كه بعد از هر انتخاباتی شاهد تغییر مسئولان باشیم و این خبرها را تا زمانی پیگیری می كنیم كه دیگر مسئولی از دوران حكومت نماینده قبلی در پستی باقی نمانده باشد. بعد از این تغییرات كه معمولا از یكی دو ماه بعد از انتخابات شروع می شود و تا حداكثر یكسال بعد از این ایام ادامه می یابد منتظر انجام كارهای جدیدی در سطح شهر و شهرستان می نشنیم. اما این روند در سالهای اخیر و بعد از انتخابات اخیر بكلی با گذشته متفاوت شده است؛

اولا اینكه ؛ با گذشت نزدیك به دو سال از انتخابات هنوز هم بركناری و برقراری مسئولان بكلی تمام نشده و این حوزه مدام در تغییر و تحول است.

دوم اینكه ؛ قبلا فرد خاصی برای پستی نامزد می شد و در عرض یكی دو ماه حكم و ابلاغ می خورد و شروع بكار می كرد اما امروزه برخی ها گویا برای دهها پست نامزد شده اند مثلا فردی چون « ق ـ د » از روز بعد از انتخابات برای چندین پست از جمله بخشداری و معاونت فرمانداری و شهرداری و ... نامزد شده كه هیچ یك تحقق نیافته و این روزها شدیدا برای پست ریاست میراث فرهنگی مطرح شده و گویا اینكه اگر ایشان در پستی قرار نگیرد  گرهی از مشكلات این شهر گشوده نخواهد شد در حالیكه ایشان و امثالهم قبلا توانایی خودشان را در بهترین شرایط و ایام نشان داده اند و كارنامه شان معلوم است.   

سوم اینكه ؛ گویا بسیاری از نور چشمی ها بر عكس سالهای گذشته، دنبال پستهای كلیدی و نون دار بوده اند و چون این پستها قبلا اشغال شده اند در حالتی بین «كوسموشم - كوسمه میشم » بسر می برند و برای همین برخی پستهای درجه دو شهرستان چون ریاست ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و ... با وجود اینكه مسئولانشان از ماهها قبل كوله بارشان را بسته اند ولی هیچ كس قصد گرفتن جای آنها را ندارد و برای همین در این ادارات ماههاست كه از نظر كاری آب از آب تكان نمی خورد.  

چهارم اینكه ؛ ....

اگر بخواهیم چنین ادامه دهیم صدها صفحه و دهها دقیقه وقت لازم داریم  بنابراین از اطاله كلام می پرهیزیم و اطلاع رسانی در خصوص عملكرد هر یك از ادارت را به فرستی دیگر وا می گذاریم و فقط به این جمله اكتفا می كنیم كه؛ «از هر سو به وضعیت گرمی مغان می نگریم می بینیم كه تنها پسرفتمان پیشرفت كرده است».

البته منظور ما از این نوشته ها چگونگی برخورد یك مسئول با ارباب رجوع و این حرفها نیست. بقول بعضی ها برخوردها و احترامات و تعارفات و... نسبت به گذشته صد و خورده ای درجه تغییر كرده، آنچه ما دنبال اونیم كار است و كار است و كار. كاری كه نبودش سبب شده كه به نقل مشاورین املاك، تنها در تابستان امسال صدها خانه جدید را در ردیف فروش قرار داده است. آیا كسی می داند كه آنهایی كه این خانه ها را جهت فروش به بنگاهها سپرده اند الان كجایند؟ آیا كسی از میزان انتقالی ادارات به شهرستانهای دیگر آماری می تواند بدهد؟ من كه در كوچه و خیابان خودمان و بین فك و فامیلهایمان چندین و چند خانوار را سراغ دارم كه نبود كار مناسب و بیكاری و كمبود درآمد و رفاه اقتصادی و وضعیت معیشتی و برخوردهای خاص سیاسی و ... آنها را راهی شهرهای دور و نزدیك كرده است. البته عرض كنم كه منظور ما تخریب مسئولان و سیاه نمایی كارهای انجام شده نیست پس آمده ام كه با به به و چه چه گفتن خودم را قول نزنم اینجا وطن من است و من كه تا آخرین نفس قصد دل كندن از این آب و خاك را ندارم پس خودم را قول نمی زنم و با افتخار اعلام می كنم كه ایهالناس در وضعیت فعلی زندگی كردن در شهرگرمی مغان سخت و سخت می باشد ولی همیشه امید است كه انسان را برای فرداهای بهتر زنده نگه می دارد و من هم هنوز امیدم را از دست نداده ام و این مطالب را می نویسم باشد مسئولان تكانی خورند و دنبال راه چاره برای پیشرفت و توسعه این خطه زیبا باشند.

ما با پوزش از همشهریان عزیز و علارغم میل باطنی مان و تنها جهت اطلاع مسئولان كه شاید بخاطر مشغله كاری وقت دیدن وضعیت عمومی شهر را ندارند تصاویری را می آوریم این تصاویر گویای همه چیز می باشند.

وضعیت پارك عمومی و اصلی شهر

قسمتی دیگر از پارك عمومی و اصلی شهر

و باز هم قسمتی دیگر از پارك عمومی و اصلی شهر

با وجود كم پولی شدید ساختمانی ساخته ایم برای هیچ كار. ساختمانی كه قبل از استفاده در حال ویرانی است.

 

و باز هم ساختمانی كه با پول زبان بسته این ملت در خروجی گرمی به اردبیل (جاده قدیم) ساخته شده ولی گویا هدف برای ساختن نداشته ایم چون تا بحال كه سه چهار سال از ساختش می گذرد استفاده نشده است

.

و باز هم ساختمانی دیگر در لنگان شاید به قصد گردشگری و ارائه خدمات ولی در حال ویران شدن. واقعا آیا كمبود بودجه داریم یا بودجه را هدر داده ایم؟

این هم وضعیت وسایل بوستان دریاچه گیلارلو

 بوستان دریاچه گیلارلو از نمایی دیگر

 و باز قسمتی دیگر از دومین  محل تفریحی شهر گرمی مغان (دریاچه گیلارلو)

 و این مكان هم تصویری از داخل فنس های دریاچه گیلارلو است جایی كه بخاطر فنس كشی و حفاظ كامل و داشتن انواع رستنی ها از دارویی و غیر دارویی به محل چرای حیوانات بدل شده است. البته ما یادمان نیست كه این محل قرار بود به منطقه نمونه گردشگری شهرستان و یكی از قطبهای گردشگری استان تبدیل شود. شاید هم این اتفاق روی كاغذ افتاده است.

 

 

 

 

 

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش