گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
موسوی نماینده گرمی مغان؛ توجه به زبان مادری از مولفه های وحدت ملی است.

موسوی نماینده گرمی مغان؛ توجه به زبان مادری از مولفه های وحدت ملی است.

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

میر قسمت موسوی اصل روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد طرح آموزش زبان مادری در مدارس سراسر كشور گفت: طبق اصل 15 قانون اساسی باید به زبان های بومی و محلی در كشور توجه كرد، البته این توجه به معنای فراموش كردن زبان رسمی كشور نیست، اهمیت دادن به این مباحث یكی از مولفه های وحدت ملی است.

وی اجرای این طرح را منوط به داشتن زمینه، بستر و امكانات لازم دانست و افزود: می توان بخشی از ساعات آموزش و فعالیت های جنبی را به بهره گیری از این زبان ها اختصاص داد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه استفاده از این زبان در راستای حفظ فرهنگ و ارزش های ملی است گفت : دشمنان همواره در تلاش برای خدشه دار كردن اقتدار و وحدت ملی مردم كشور هستند توجه به زبان های محلی و بومی در حفظ این وحدت تاثیر گذار خواهد بود.

وی بهره گیری از زبان های مادری را در راستای تقویت زبان رسمی عنوان كرد و افزود : سال هاست كه از زبان های محلی در روزنامه ها ، شبكه های خبری در شهرهای مختلف استفاده می شود ، توجه بیشتر به آنها به منزله نادیده گرفتن زبان رسمی و اصلی نیست.

نماینده مردم گرمی مغان در خانه ملت در پاسخ به این سوال كه اقبال نمایندگان به این طرح چه خواهد بود گفت : معتقدم این طرح تصویب می شود اما نیازمند امكانات و بسترهای لازم است، البته تاكنون این طرح در مجلس مطرح نشده، در صورت ارائه نیازمند ارزیابی كارشناسی است.

تاریخ انتشار: كد خبر: ۳۷۴۷۰۷ / ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش