گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مدیركل مدیریت بحران استان: گرمی مغان دارای بیشترین میزان گسل های با خطر بالا است

مدیركل مدیریت بحران استان: گرمی مغان دارای بیشترین میزان گسل های با خطر بالا است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

مدیركل مدیریت بحران استان اردبیل گفت : 56 فقره گسل با توان لرزه خیزی بالا در نقاط گوناگون این استان شناسایی شده است. به گزارش گرمی نیوز از اداره كل روابط عمومی استانداری اردبیل ؛ علی اسلامی گفت: بیش ترین تعداد این گسل ها در مناطق خلخال و گرمی مغان قرار دارند و سه گسل در منطقه اردبیل نیز توان ایجاد زمین لرزه بیش از هفت ریشتر را دارند.

وی اظهار كرد : علاوه بر اینها چهار گسل بزرگ شامل گسل بزقوش - مغان ؛ گسل اردبیل شمال شرق و شمال غرب ؛ گسل ماسوله در جنوب شرق استان اردبیل و گسل رودبار – آستارا كه امتداد آن از شهرستان نمین گذر می كند استان اردبیل را در محاصره خود قرار داده اند.

اسلامی یادآوری كرد : فعالیت امتداد گسل رودبار – آستارا در 21 بهمن ماه جاری سبب وقوع زمین لرزه پنج و شش دهم ریشتری شد كه بر اثر آن قسمت وسیعی از استان اردبیل نیز تكان خورد ولی خسارات و تلفاتی در بر نداشت.

او گفت : از ابتدای امسال تاكنون 90 مورد زلزله در نقاط گوناگون استان اردبیل توسط دستگاههای لرزه نگار ثبت شده اند كه 18 فقره از آنها در بهمن ماه جاری اتفاق افتاده اند و به همین لحاظ استان اردبیل از نقاط لرزه خیز در ایران زمین به شمار می آید.

وی افزود: از ابتدای سال 1374 تاكنون زمین لرزه حدود دو درصد از مجموع میزان خسارات وارده براثر حوادث گوناگون طبیعی را در استان اردبیل به خود اختصاص داده است ولی از لحاظ تعداد ؛ زمین لرزه 19 درصد مجموع حوادث طبیعی را دارا می باشد.

اسلامی ؛ تنها راه مقابله با خسارات و تلفات زمین لرزه را مقاوم سازی و رعایت موارد استاندارد و ایمنی در ساخت و سازها و اجرای پروژه ها دانست.

وی با اشاره به اینكه در چند سال اخیر اقدام های زیادی در زمینه مقاوم سازی مساكن شهری و روستایی در استان اردبیل انجام شده است،بیان كرد: با این حال هنوز 75 هزار واحد مسكونی در نقاط گوناگون این استان نیاز به مقاوم سازی دارند.

مدیركل مدیریت بحران استان هم چنین كهنه بودن ساختمان تعدادی از بیمارستان ها را در استان اردبیل از مشكل های مربوط به ایمن نبودن ساختمان های دارای اهمیت حیاتی در حوادث گوناگون طبیعی دانست و ابراز امیدواری نمود كه با اختصاص اعتبارهای مناسب در آینده شاهد استحكام بخشی به این گونه ساختمان ها باشیم.

http://www.ostan-ar.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=139&newsview=10312




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش