گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
اظهار تأسف استاندار اردبیل از پخش اخبار از صدا و سیمای مركز اردبیل به زبان فارسی

اظهار تأسف استاندار اردبیل از پخش اخبار از صدا و سیمای مركز اردبیل به زبان فارسی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
استاندار اردبیل جناب دكتر خدابخش در حركتی شایسته و قابل تقدیر پخش اخبار از صدا و سیمای مركز اردبیل به زبان فارسی را نكوهش كرد و خواستار پخش اخبار مركز استان به زبان سلیس تركی شد. امید است با همت استاندار و مسئولین صدا و سیمای اردبیل شاهد تغییرات جدی در كیفیت برنامه های تركی این شبكه باشیم. به امید آن روز.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی بحران و ستاد ویژه سفرهای نوروزی در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: حوادثی كه در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف به ویژه تهران رخ داد باید درس عبرتی برای ما باشد تا بدون تجهیز آتش‌نشانی خود اقدام به صدور مجوز مرتبه‌سازی نكنیم چرا كه این امر نگرانی‌هایی را به دنبال دارد.

وی تصریح كرد: ما از شهردار سرعین و اردبیل خواسته‌ایم تا از صدور مجوز برای احداث واحدهایی با 12 طبقه و بالاتر از آن ممانعت كنند چرا كه آتش‌نشانی به هیچ عنوان در وضعیت فعلی توان ارائه خدمات به این ساختمان‌ها را در هنگام بروز حوادث و آتش‌سوزی ندارد.

خدابخش در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: ما باید با نگاه جامع و كاربردی در صدور مجوزها دقت نظر را داشته باشیم تا بعد از صدور مجوز پشیمان نشویم چرا كه اگر قرار است مجوزی نیز صادر شود باید هزینه مربوط به خرید نردبان آتش‌نشانی با ارتفاع بلند از صاحبان واحدها و متقاضیانی دریافت شود كه گاه بی‌محابا به ساخت غیرقانونی واحد مسكونی و بلند سازی اقدام می‌كنند كه ما به جای جریمه كردن آنها در ماده 100 باید ساختمان آنها را پلمپ كنیم.

سرویس‌های بهداشتی و خودپردازها در تعطیلات نوروزی برای مردم مشكل‌آفرین نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با اظهار گلایه از پخش مطالب جلسات به شكل پاورپوینت اضافه كرد: در پخش این تصاویر باید از رنگ‌‌های متنوع و تصاویر انیمیشنی استفاده شود و این‌گونه نباشد كه یك سری مطالب را در این مجموعه گردآوری كنیم تا تحویل مخاطب شود.

وی با اظهار تأسف از پخش اخبار از صدا و سیمای مركز اردبیل به زبان فارسی به جای زبان آذری بیان كرد: دست‌اندركاران بخش خبر رادیو و تلویزیون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی كنند تا اخبار با زبان تركی به شكل واقعی انتقال یابد تا همه اهالی بتوانند از آن استفاده كنند.

خدابخش یادآور شد: در انتقال مفاهیم و بیان مطالب به زبان تركی گاه تنها به صفت موصوفی دقت می‌كنیم در حالی كه در این انتقال باید كلیه مفاهیم با كلمات آذری ادا شود و تنها به جابه‌جایی صفت‌ها و فعل‌ها توجهی نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه‌خیز بودن مناطق مختلف استان به ویژه شهرهایی با خطرپذیری بالا ادامه داد:‌ پیشگیری در این زمینه باید در دستور كار قرار گیرد كه در این باب ضرورت دارد مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مدارس جز اولویت‌های اول باشد.

این مسئول به سفرهای نوروزی گسترده مردم در آستانه سال جدید اشاره كرد و گفت: كشور ایران پنجمین كشور دنیا در بروز حوادث و سوانح رانندگی است و ما باید دقت كنیم تا در جاده‌های استان با اصلاح نقاط حادثه‌خیز و ارتقا ایمنی میزان تصادفات را به حداقل رسانده و بستری را فراهم كنیم تا مردم با نشاط بیشتر و ایمنی خاطر سفر كنند.

خدابخش افزود: در ارائه خدمات به مسافران باید كیفیت مد نظر باشد و تاكید و توصیه من این است كه سرویس‌های بهداشتی در این ایام در مسیرهای مختلف باز بوده و در كنار آن مباحث بهداشتی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی مراقبت از فعال بودن خودپردازها را برای ارائه خدمات به میهمانان و مسافران نوروزی ضروری اعلام كرد و اظهار داشت: اگر قرار است برای اسكان مسافران از مدارس استفاده شود باید سرویس بهداشتی این مدارس و امكانات اولیه در آن به شكل آبرومند تدارك دیده شود تا شاهد گرفتاری و مشكلات برای مسافران نوروزی نباشیم.

خدابخش مراقبت از جایگاه‌های سی.ان.جی را در فعال بودن این جایگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین توجه به تأمین مایحتاج ضروری مردم را خاطر نشان كرد و ادامه داد: در این ارتباط باید با مراقبت بیشتر اقدامات جدی در دستور كار قرار گیرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اهمیت توزیع نهال‌های رایگان را در بین مردم برای تشویق و ترغیب آنها به كاشت درخت در فضاهای مسكونی ضروری اعلام كرد و یادآور شد: شهرداری، جهاد كشاورزی و منابع طبیعی باید در این زمینه حركت بسیجی را انجام دهند و با توزیع نهال رایگان به ترغیب و تشویق این حوزه بیش از گذشته همت كنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921130001529




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش