گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
شهر تاریخی و زیبای خلخال صاحب فرودگاه می شود

شهر تاریخی و زیبای خلخال صاحب فرودگاه می شود

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلیل جعفری روز پنجشنبه در نشست بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خلخال افزود: برای احداث فرودگاه در خلخال تلاش می شود زیرا این موضوع یكی از خواسته های به حق و دیرینه مردم است.
وی گفت: برای راه اندازی فرودگاه خلخال زمینی به طول پنج كیلومتر و با عرض 200 متر نیاز است كه مقدمات كار برای شناسایی و تملك آن شروع شده است.
وی افزود: در سال های گذشته احداث فرودگاه از سوی مسوولان وقت شهرستان مطرح و حتی مكان یابی نیز در این زمینه شد ولی به دلیل پیگری نشدن موضوع و نداشتن تمایل دولت به اجرای آن كار بی نتیجه بوده ولی این بار با استقبال بخش خصوصی از این موضوع پیگیرها ثمر بخش واقع شده و مردم خلخال پس از سال ها انتظار صاحب فرودگاه خواهند شد.
نماینده خلخال با ارائه گزارشی از روند پیگیری ها در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و خارج كردن منطقه جنوب استان از بن بست اقتصادی اظهار كرد: معافیت 20 ساله سرمایه گذاران بخش خصوصی از پرداخت هر گونه عوارض و مالیات در تولید ، واردات وصادرات و رونق كسب و كار همراه با فراهم شدن زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از بیكاران از مزایای ایجاد این منطقه در شهرستان های خلخال و كوثر است.
جعفری گفت: برای ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جنوب استان 300 هكتار زمین در نظر گرفته شده و با توجه به آمادگی اداره منابع طبیعی شهرستان خلخال در تامین زمین مورد نیاز از محل اراضی ملی به زودی مطالعات این منطقه از سوی مشاورین طرح آغاز می شود. شهرستان های كوثر و خلخال در جنوب استان اردبیل واقع هستند.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش