گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
توضیح مقام سفارت ایران در باكو درباره مراسم تدفین جواد هیئت نخستین جراج قلب باز در كشور

توضیح مقام سفارت ایران در باكو درباره مراسم تدفین جواد هیئت نخستین جراج قلب باز در كشور

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

تهران- ایرنا- مسوول رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو با ابراز تاسف از درگذشت دكتر جواد هیئت گفت : وی از پزشكان و جراحان مجرب قلب ایران بود كه در سال 1341 برای اولین بار توانست در ایران عمل جراحی قلب باز را انجام دهد و سپس در سال 1347 نخستن عمل پیوند قلب را در تهران با موفقیت به انجام رساند.

 

دكتر هیئت روز گذشته در سن 89 سالگی در بیمارستانی در باكو درگذشت.

به گزارش ایرنا، ˈسیدمحمد آیت اللهیˈ مسوول رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو با یادآوری اینكه هیئت، سالها نماینده ایران در ˈانجمن بین المللی جراحیˈ و عضو ˈآكادمی جراحی پاریسˈ بود، افزود: مرحوم دكتر هیئت در دوران حیات خود بیش از 25 مقاله و سخنرانی در كنگره های بین المللی جراحی به زبان های فرانسه و انگلیسی داشته و از مفاخر پزشكی جهان است.

آیت اللهی در مورد محل دفن زنده یاد هیئت نیز گفت: بسیار علاقه مند بودیم در اجرای وصیت نامه ای كه وی در اختیار سفارت ایران در باكو قرار داده بود، ایشان با تجلیل و در پی یك تشییع باشكوه درˈابن بابویه ˈ در تهران دفن شود، اما اینك كه خانواده دكترهیئت تصمیم به دفن ایشان در باكو گرفته اند، به این تصمیم احترام می گذاریم.

آیت اللهی به دوستی پایدارواشتراكات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره كرد و افزود: دكتر هیئت مورد احترام مردم دو كشور بوده و لازم می دانیم از مسوولین جمهوری آذربایجان به دلیل فراهم كردن شرایط مساعد برای برگزاری مراسم تشییع شایسته این پزشك ایرانی، تشكر كنیم. قرار است امروز پیكر دكتر هیئت در باكو دفن شود. وی مقیم باكو بود و بطور مستمر به ایران سفر می كرد.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش