گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
روحانی در اردبیل: یاشاسین آذربایجان، سلام بر اردبیل قهرمان و بزرگ

روحانی در اردبیل: یاشاسین آذربایجان، سلام بر اردبیل قهرمان و بزرگ

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

اردبیل - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: استان اردبیل قابلیت های زیادی برای گردشگری های طبیعی و سلامت دارد و من از معاونت مربوطه در زمینه گردشگری خواستم طرح جامع گردشگری را به دولت ارائه كند.



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در اجتماع مردم اردبیل در استادیوم تختی این شهر افزود: دولت در حد توان خود سرمایه گذاری برای كار زیربنایی انجام خواهد داد و بخش خصوصی را در این زمینه دعوت می كند و این طرح ها می تواند برای استان توسعه آفرین و سودآور باشد.

وی همچنین به ظرفیت های استان اردبیل اشاره كرد و گفت: اردبیل ، استان آیت الله مقدس اردبیلی بزرگ ، فقیه نامدار شیعه در قرن دهم هجری كه همه به تربت پاكش التجا می جویند ، صاحب فقیه و مرجع تقلید ، آیت الله سید عبدالكریم موسوی اردبیلی و صاحب استاد اخلاق مرحوم آیت الله مشگینی رضوان الله تعالی علیه است.

روحانی ادامه داد: این استان شاهد عالم والا مقامی چون مرحوم آیت الله مروج بود، در اولین سخنرانی كه بعد از انقلاب در سال 1358 به اردبیل آمدم مهمان این عالم انقلابی بودم و دیدم كه تا چه اندازه خدوم ، مخلص و انقلابی است.

رییس جمهوری همچنین یاد مرحوم موذن زاده اردبیلی را گرامی داشت و افزود: هنوز صدای وی هم در موقع اذان به خصوص در ماه مبارك رمضان گوش ها را می نوازد.

روحانی با بیان این كه ˈبسیاری از مداحان بزرگ و ورزشكاران مطرحی كه از دیار شما هستندˈ ، اضافه كرد: سرداران بزرگ و نامی كه از این دیار به پا خاستند و در راه شرف و دفاع از كشور به شهادت رسیدند و یاد شهید ˈدادمانˈ وزیر راه و ترابری و شهدای استان گرامی باد.


** طرح های عمرانی استان اردبیل

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود شبكه های آبیاری و زهكشی را نخستین مساله استان اردبیل عنوان كرد و گفت: بزرگترین طرحی كه دولت برای این استان ظرف سه تا چهار سال آینده دارد، شبكه های آبیاری است.

وی افزود: امسال حدود 17 هزار هكتارتحت پوشش این طرح خواهد گرفت ، سال آینده حدود 17 هزار هكتار ، سال بعد 23 هزار و سال بعد 26 هزار هكتار و مجموعا بیش از 83 هزار هكتار در این استان تحت پوشش شبكه های آبیاری قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری گفت: مجموعا برای كشور و شبكه های آبیاری هشت میلیارد دلار در این دولت مد نظر قرار دادیم ، البته طرح های دیگری هم هست.

به گفته وی ، این طرح حدود 40 هزار فرصت شغلی مستقیم برای مردم استان ایجاد خواهد كرد و البته با صنایع جانبی مقدار اشتغال بسیار بیشتر خواهد شد.

رییس جمهوری افزود: طرح دوم به پایان رساندن سد و شبكه گیوی خواهد بود ، هم برای آب شرب و هم برای آب زراعی. این طرح با استفاده از بودجه امسال و سال آینده و در شش ماهه دوم سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. این طرح هم هشت هزار هكتار از اراضی زراعی و باغی را تحت پوشش خواهد داد.

روحانی ادامه داد: موضوع بعدی آبرسانی به شهر اردبیل است ، انشاءالله اجرای طرح سد یامچی در سال 95 به بهره برداری و اتمام خواهد رسید.

وی گفت: طرح بعدی نیروگاه سبلان است كه بخش بخار آن امروز كلنگ زده می شود و با اجرای آن 480 مگا وات به تولید برق اضافه خواهد شد .

رییس جمهوری طرح بعدی را ˈطرح راه آهن میانه - اردبیلˈˈ عنوان كرد و گفت: این طرح نیاز به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار دارد و بخشی از آن ارزی خواهد بود. طول راه آهن هم 175 كیلومتر خواهد بود. تا پایان دوره این دولت این طرح اجرایی و عملیاتی خواهد شد و ظرف چهار سال تا پنچ سال آینده به اتمام خواهد رسید. كار را از امسال با قدرت شروع خواهیم كرد.

وی طرح های دولت برای توسعه و عمران استان اردبیل را در مجموع 76 طرح عنوان كرد.


** روحانی: یاشاسین آذربایجان

رییس جمهوری سخنرانی خود در اجتماع مردم در استادیوم تختی اردبیل را با عبارت ˈˈیاشاسین آذربایجانˈ شروع كرد و گفت: سلام بر اردبیل قهرمان و بزرگ ، سلام بر همه مردان و زنان باوفای به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ، بسیار خوشحالم كه در شروع دومین سال از دولت تدبیر و امید در محضر شما مردم شریف هستم.

روحانی افزود: از این كه مردم شریف استان اردبیل در استقبال بسیار گرم در روزی كه نسبتا هوا گرم است ، در این استادیوم اجتماع كردند و از مهمان نوازی شما بسیار متشكرم و از استاندار و امام جمعه محترم نیز قدردانی می كنم.


رییس جمهوری: پایان سال 93 تورم زیر 20 درصد می رسد

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: آغاز امسال اعلام كردم كه پایان سال 93 تورم ما به 25 درصد خواهد رسید ، امروز در محضر مردم شریف اردیبل اعلام می كنم كه پایان سال 93 تورم به زیر 20 درصد خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین ˈحسن روحانیˈ روز چهارشنبه در جمع پرشور مردم اردبیل در ورزشگاه این شهر افزود:

می دانید كه در سال گذشته كشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای 40 درصد مواجه بود و در شرایط ركود عمیق كار دولت یازدهم آغاز شد.

وی اظهار داشت: در آغاز دولت در برنامه ای در صدا و سیما به مردم گفتم كه تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهیم رساند كه این كار به حول و قوه الهی انجام شد و تورم به 34 درصد رسید كمتر از معیار و شاخصی كه اعلام شده بود.


** دلم می خواست در كنار وزیر علوم باشم

رییس جمهوری گفت در شرایطی كه ˈوزیر دانشمند و مودب علومˈ در مجلس برای استیضاح حضور یافته دلش می خواسته در كنار او باشد و با زبان صریح از ˈ این دانشمند خدومˈˈ حمایت كند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، رییس جمهوری در جمع مردم اردبیل به موضوع استیضاح فرجی دانا اشاره كرد و گفت: در شرایطی كه وزیر دانشمند و مودب علوم ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان استیضاح برخی از نمایندگان حضور یافته است دلم می خواست در كنار وزیر علوم باشم و با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت كنم.

رییس جمهوری اضافه كرد: از نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری می كنم جایشان خالی است كه به خاطر حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی ماندند و انشاء الله عصر به این استان بازخواهند گشت.

روحانی تصریح كرد: دولت البته به رای مجلس شورای اسلامی هر چه باشد احترام خواهد گذاشت، اما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می كنم امروز هرچه وحدت و اتحاد بیشتر باشد در دنیای پرآشوب امروز دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد.

رییس جمهوری خاطر نشان كرد: من امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه مجلس شورای اسلامی به وظایفشان عمل كنند، درست در آستانه هفته دولت و نزدیك بازگشایی دانشگاه ها انشاءالله با رای قاطع خود شاهد حضور وزیر علوم با رایی قاطع تر در صحنه دانشگاه های كشور باشیم.



** احیای اخلاق

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع احیای اخلاق اشاره كرد و گفت: ما امروز در كشورمان شاهد ادب و احترام بخش های مختلف مردم با یكدیگر هستیم .

روحانی به اقدامات انجام شده در احیای اخلاق در دولت تدبیر و امید اشاره كرد وافزود: امروز شاهد هستیم كه روزنامه هایمان لحنشان متفاوت شده است، رسانه های ما لحنشان متفاوت شده است، گروه های سیاسی نسبت به یكدیگر با لحن آرام تری امروز سخن می گویند.

رییس دستگاه اجرایی ادامه داد: قوای سه گانه در كنار یكدیگر با ادب و احترام و تعامل بیشتری با یكدیگر زندگی می كنند و بزرگان این جامعه امروز مورد احترام هستند .

روحانی تصریح كرد: من در این جا از یك عده محدودی كه هنوز از اخلاق گذشته دست بر نداشته اند، خواهش می كنم آن ها هم افراط را كنار بگذارند. ما همه برادریم، ما همه ایرانی هستیم، ما همه مسلمانیم ، ماه همه عاشق خاندان رسالتیم.

رییس جمهوری خاطر نشان كرد: باید همه ادب، احترام ، اخوت، مورت و برادری را از پیامبر بزرگ اسلام و خاندان رسالت بیاموزیم و روز به روز صمیمی تر باشیم.

روحانی هم چنین به شرایط منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: مردم عزیز اردبیل امروز شرایط منطقه ، شرایطی بی ثبات و ناآرام است، شما در عراق می بینید مردم، ظالمانه زیر تیغ جلادانی كه متاسفانه به دورغ ادعای اسلام می كنند اما مزدور صهیونیست هستند قرار دارند، امروز می بینید میلیون ها عراقی در سراسر عراق اعم از كرد و سنی آواره شده اند.

رییس جمهوری ادامه داد: مردم در سوریه از خانه خود آواره هستند می بینید كه جلادان، مردم مظلوم فلسطین و غزه را زیر بمب ها و آتش گلوله های خود قرار داده اند.

روحانی با تاكید بر این كه در این شرایط حساس باید ید واحده باشیم و به دنیا بگوییم ایران باثبات است و آرام، اضافه كرد: امروز مردم عراق چشمشان به دست كمك شما مردم ایران است، مردم سوریه چشمشان به كمك شما مردم عزیز ایران است، مردم فلسطین چشمان به دست شما مردم غیور و رشید ایران زمین است وما خودمان باید اتحاد خودمان را حفظ كنیم.


** تخریب بنای تحریم/ بازگرداندن رفاه

رییس قوه مجریه اضافه كرد: من به شما مردم قول دادم كه در این دولت با جهان تعامل خواهیم كرد ، هر كشور و دولتی كه با ملت ایران دوست باشد ، به حقوق ملت ایران دوست باشد ما هم دست دوستی به سوی او دراز می كنیم.

روحانی تصریح كرد: اگر دولتی بخواهد به حقوق ملت ایران تعرض كند، به مسلمان های منطقه تعرض كند، پیداست كه مردم مسلمان ایران قاطعانه در برابر متجاوزین ایستادگی خواهند كرد، این ملت متحد و یكپارچه تحت هدایت های مقام معظم رهبری به رسالت و وظایف تاریخی خود عمل خواهد كرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاكید كرد: ما با همسایگان روابط بسیار نزدیكی داریم، از حقوق ملت ایران دفاع خواهیم كرد . ما ساختمان تحریم غلط و غیر قانونی كه دشمنان بنا كرده اند با همت مردم و هدایت و رهبری های رهبر معظم انقلاب اسلامی این بنای ظالمانه را تخریب خواهیم كرد.

روحانی با بیان این كه «ما با دیپلمات های برجسته و با تجربه در برابر قدرت های جهان پای میز مذاكره می نشینیم از حقوق ملت دفاع می كنیم»، گفت: انشاء الله هم حق هسته ای خودمان را حفظ خواهیم كرد و هم رفاه را به زندگی مردم باز خواهیم گرداند.



** تحریم ها ترك برداشته است

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم اردبیل گفت: من از آغاز شروع فعالیت انتخاباتی سه وعده را به مردم دادم؛ نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه كرد: اگر رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود، در پایان سال 92 به منهای 1.1 دهم درصد رسید؛ این به معنای حركت مثبت در صحنه اقتصاد است و پایان امسال رشد اقتصادی به حول قوه الهی مثبت خواهد بود.

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه دولت در تمام فراز و نشیب یك ثبات و آرامشی را در صحنه اقتصاد و در بازار در كشور به وجود آورده است، تصریح كرد: امروز مردم كاملا می توانند نسبت به اقتصاد آینده خودشان امیدوار باشند.

روحانی با بیان اینكه مردم به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی از لحاظ اشتغال در فشار شدیدی هستند، اظهار داشت: دولت موظف است شرایط لازم برای شغل جوانان عزیز ما فراهم كند كه امسال به حول و قوه الهی قدم های اولیه در این زمینه برداشته خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: در ابعادی كه امروز برای استان اردبیل به عرضتان می رسانم، خواهیم دید كه حركتی هم برای توسعه استان و هم اشتغال مردم به وجود خواهد آمد.

وی گفت: ما در كنار حركت های مهم اقتصادی، در زمینه مسایل اجتماعی و به وی‍ژه سلامت قدم های مهمی در یك سال گذشته برداشته ایم و همه مردم ایران را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده ایم؛ تمام مردم در مراجعه به بیمارستان های دولتی شاهد خواهند بود كه شرایط امروز با سال گذشته زمین تا آسمان متفاوت است.

روحانی با تاكید بر اینكه اقتصاد ما از شرایط گذشته كاملا متحول شده است؛ خاطرنشان كرد: امروز گرچه هنوز در شرایط تحریم هستیم و در زمینه سیاست خارجی خواهم گفت كه قدم های مهمی پیش رو داریم كه باید برداریم.

وی تصریح كرد: اما در عین حال سازمان تحریم غیرقانونی علیه ملت ایران دچار ترك شده است و امروز شاهدیم كه تا پایان آذرماه امسال هفت میلیارد دلار از پول ایران كه تحت تحریم قدرت های بزرگ بوده است آزاد كرده ایم و آزاد خواهیم كرد.

روحانی افزود: در زمینه اتومبیل، فروش اتومبیل، قطعات خودرو و همچنین در زمینه پتروشیمی تحریم را برداشته ایم و در زمینه صادرات و واردات و مسایل بانكی شرایط تحریم با پارسال كاملا متفاوت است اما در عین حال باید قدم های بیشتری را برای رفع تحریم برداریم.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش