گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
استاندار آذربایجان شرقی: موضوع تاسیس فرهنگستان زبان تركی در دست بررسی است

استاندار آذربایجان شرقی: موضوع تاسیس فرهنگستان زبان تركی در دست بررسی است

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

به گزارش نوید آدربایجان به نقل از مهر؛ اسماعیل جبارزاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هم اكنون تیم اجرایی استان آشنایی كاملی نسبت به پروژه ها و دیگر اطلاعات استان دارد زیرا در بدو ورودم به استان از هرمسئولی اطلاعات میخواستم چندین گزارش متفاوت ارائه میشد به همین دلیل سعی بر كسب اطلاعات جدید از مسائل مختلف استان كردیم.

وی ادامه داد: در دولت جدید سعی بر این شده تا عوامل اجرایی استان از بدنه وزارت كشور انتخاب شوند تا پس از چندین سال كار كردن و كسب تجربه از بدنه دولتی خارج نشوند و تجربیاتشان برای دولت های بعدی نیز باقی بماند در حالی كه در دولت قبلی بیش از 70 درصد از پست های استانداری همچون فرمانداری ها به نیروهای مامور تعلق گرفته بود.

جبارزاده با اشاره به پیروی دولت جدید از برنامه خاص و مدون گفت: سعی بر این خواهیم كرد تا بدون برنامه ریزی و استفاده از نظرات كارشناسان و اساتید دانشگاه گام برنداریم زیرا معتقدیم دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها نباید از یكدیگر جدا باشند، در این خصوص سند تدبیر استان بر حسب پتانسیل ها و امكانات و بدون وابستگی به بودجه دولتی تدوین شد.

وی ادامه داد: از دولت قبلی 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام برای ما مانده بود كه مصمم هستیم پروژه های نیمه تمام استان را تا پایان سال 94 به پایان برسانیم و پروژه جدید عمرانی تعریف نكنیم.

جبارزاده با اشاره به موضوع فرهنگستان زبان تركی كه یكی از وعده های دولت به مردم این استان است، گفت: طی جلسات متعدد در پی تدوین اساسنامه این فرهنگستان بوده ایم اما هم اكنون كارشناسان و صاحب نظران معتقدند كه این فرهنگستان را تنها خلاصه در زبان نكنیم و به این مساله فراتر نگاه كنیم.

وی ادامه داد: برخی كارشناسان معتقدند فرهنگ نگاه جامع تری نسبت به زبان دارد و بهتر است به جای صرف این فرهنگسرا به مساله زبان آن را به مسائل فرهنگی كه زبان نیز زیرمجموعه ای از آن است، اختصاص دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص دیگر وعده دولت یعنی دریاچه ارومیه نیز گفت: در دولت قبلی بیشتر طرح ها در مورد این دریاچه بر روی كاغذ بود اما دولت جدید با نگاه خوبی به این مساله وارد شده و پروژه های متعددی را به وسیله نظرات كارشناسان اجرایی خواهد كرد.

وی ادامه داد: این پروژه یك پروژه ملی بوده و از استان ما آب منطقه ای و جهاد كشاورزی در اجرای این پروژه ها دخیل هستند و ما هم اكنون آماده هستیم تا به محض ابلاغ این پروژه ها دست به كار شویم.

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا، جشنواره سراسری تئاتر، برگزاری همایش استاد شهریار از دیگر برنامه های فرهنگی بوده است، همچنین از سوی دیگر در پی بازگشایی نگارخانه ها و صدور مجوز برای برنامه های مفرح در سطح استان هستیم

استاندار آذربایجان شرقی از تلاش برای ارتقای نام تبریز گفت: رشد و اعتلای مركز استان زمینه ساز رشد استان خواهد شد زیرا هم اكنون شهر تبریز نه تنها به شهرهای استان بلكه به استان های دیگر شمالغرب نیز ارائه خدمات می دهد و به همین دلیل تقویت آن از نظر زیرساخت های شهری و گردشگری ضروری است.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مخالفت های برای آوردن كارخانه ذوب مس به این استان گفت: اگر شركت ملی مس آذربایجان ادعا دارد كه آوردن این كارخانه توجیه اقتصادی نخواهد داشت از سرمایه گذار دیگری در این خصوص استفاده می كنیم.

وی افزود: در سال های گذشته كلنگ كارخانه ذوب زده شد اما در این راستا كار خاصی انجام نشد و با وجود برخی مخالفت ها برای آوردن این كارخانه به استان، نمایندگان مجلس استان و سایر مسئولان در پی احداث این كارخانه در این استان هستند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین به دنبال این امر هستیم تا فاز دو و سه كنسانتره مس را در استان ایجاد كنیم تا بدین وسیله ظرفیت تولید مس را افزایش دهیم.

جبارزاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش نیروی انتظامی در سطح شهر گفت: هم اكنون شهر تبریز دارای 42 هزار معتاد است كه با وجود این امر میزان دزدی ها نیز بالا خواهد بود و به همین دلیل برای كاهش میزان سرقت تصمیم بر این شد تا علاوه بر كنترل نامحسوس، نیروی انتطامی حضور فیزیكی در سطح شهر داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: هم اكنون بحث اعتیاد به یكی از بزرگترین دغدغه های ما تبدیل شده و در قالب برنامه مدون در پی كاهش میزان اعتیاد خواهیم بود



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش