گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
تشكیل شورای آموزش عالی گرمی مغان

تشكیل شورای آموزش عالی گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

اردبیل - ایرنا - در اولین نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی گرمی مغان تشكیل شورای آموزش عالی این شهرستان با هدف توسعه علمی منطقه تصویب شد.



رییس دانشكده پرستاری و شبكه بهداشت و درمان گرمی مغان روز دوشنبه در این نشست گفت: نقش دانشگاه ها در توسعه همه جانبه منطقه مغفول مانده است.
دكتر مجید محمدغریبانی افزود: مراكز آموزش عالی باید برای آینده منطقه تصمیم ساز باشند و جایگاه واقعی دانشگاه ها نه از منظر تبلیغات بلكه از دیدگاه علمی باید احیا شود. وی اجازه اعمال حاكمیت علمی به دانشگاه ها را موجب ایفای رسالت واقعی مراكز آموزش عالی دانست.
به گزارش ایرنا ، دكتر جبرائیل فرزانه رییس دانشگاه پیام نور مركز گرمی با اشاره به هیات امنایی بودن شیوه مدیریت بیشتر دانشگاه ها گفت: عدم آشنایی بخشی از جامعه با مقررات دانشگاه ها از مشكلات مراكز علمی است. وی افزود: مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه ها تابع آیین نامه و مقررات است و از بدو ورود دانشجو با ابلاغ به وی التزام به رعایت آن از سوی دفاتر فرهنگی كنترل ، هدایت و آسیب شناسی می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی نیز تامین خوابگاه دانشجویی را از مشكلات دانشگاه ها دانست و با اشاره به بومی گزینی دانشگاه ها و كاهش شمار دانشجویان بر لزوم تجمیع خوابگاه های دانشجویی تاكید كرد. دكتر كیا قراری ، تامین زیر ساخت دانشگاه ها و امكانات اقامتی از جمله هتل و مسافرخانه در شهر را لازمه بین المللی شدن دانشگاه ها ذكر كرد و افزود: در كنار استفاده از ظرفیت نماینده مجلس برای بین المللی شدن دانشگاه ها تامین زیرساخت ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

یاسر میكائیلی ، رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی گرمی هم كمبود دانشجو را بزرگ ترین مشكل مراكز آموزش عالی این شهرستان اعلام كرد و از بسته شدن خوابگاه دانشجویی این دانشگاه به علت بومی بودن دانشجویان خبر داد. وی افزود: سخت گیری های قانونی در دانشگاه علمی ، كاربردی و شائبه نمره دهی در دیگر دانشگاه ها موجب انصراف 40 دانشجوی ترم گذشته دانشگاه علمی كاربردی گرمی شد. وی پذیرش 100 درصد دانشجو در كنكور سراسری را ضربه ای به سایر دانشگاه ها خواند و خواستار تلاش مسوولان برای تعدیل این ظرفیت برای حمایت از سایر مراكز علمی شد.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش