گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
موسوی: مهاجرت از گرمی مغان اتفاقی كاملا طبیعی و عادی است

موسوی: مهاجرت از گرمی مغان اتفاقی كاملا طبیعی و عادی است

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
آزادلو : فرماندار گرمی مغان در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی برنامه ریزی و تامین اعتبار آبیاری ۸۳ هزار هكتار از اراضی قابل كشت استان اردبیل را از دستاوردهای سفر دولت دانست گفت: این مصوبه استانی است و سهم اراضی گرمی هم از آن حدود ۲۰ هزار هكتار لحاظ شده است.
وی افزود: با عملیاتی شدن این مصوبه تحول عظیمی در كشاورزی و تولید محصولات زراعی استان رخ خواهد داد و برای ۷ هزار نفر در شهرستان اشتغالزایی خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تكمیل بزرگراه قفقاز در محور اردبیل به گرمی خبر داد و افزود: با تكمیل و بهره برداری از بزرگراه شاهد تحول و تحرك اساسی را در منطقه شاهد خواهیم بود. وی همچنین در ادامه از اتمام عملیات گازرسانی به بزرگترین كارخانه شیرآلات بهداشتی خاورمیانه در این شهرستان خبر داد و افزود:عملیات گازرسانی به این كارخانه ۳ ماه طول كشید و در آن ۷ كیلومتر لوله گذاری انجام شده است. رئیس شورای اداری شهرستان گازرسانی به ۴۰ روستای این شهرستان در سالجاری را از برنامه های آتی پروژه های گازرسانی در منطقه عنوان كرد.
حجت الاسلام موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تبریك هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس طی سخنانی از اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۱۷۰ روستای این شهرستان در قالب مجتمع و یا تك روستا خبر داد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ كه در اختیار نمایندگان قرار گرفته است تخصیص یافته و با اتمام پروژه های آبرسانی روستائیان شهرستان از آب سالم و پایدار برخوردار خواهند بود.
وی همچنین با اشاره احداث ۶ سد معیشتی و كشاورزی در این شهرستان بصورت همزمان افزود:مبلغ ۲۹ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات سالیانه شهرستان برای احداث این سدها اعتبار اختصاص یافته است .
رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه با اشاره به اینكه یكی از اصلی ترین دستاوردهای سفر ریاست جمهوربه استان تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات استانی است كه در دو سال اخیر متجاوز از ۲۵ درصد نبوده است در ادامه با تاكید به اینكه اجرای پرخی پروژه ها در استان در طول سه سال گذشته با نگرانی همراه بود، افزود: تخصیص كامل اعتبارات استانی در سالجاری می تواند مقدمه آغاز پروژه های ملی، استانی و ملی استانی در استان باشد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین دیگر دستاورد این سفر را طرح موضوع اتصال منطقه مغان به منطقه آزاد ارس عنوان كرد و افزود: این طرح بشدت از سوی مجمع نمایندگان استان از سوی مسئولان كشوری پیگیری می شود و اگر قرار است نقطه هایی از منطقه مغان به منطقه آزاد ارس الحاق شود باید سهم شهرستان گرمی نیز بعنوان مطالبه اصلی مردم درنظر گرفته شود.
موسوی جابه‌جایی مردم گرمی از مكانی به مكانی دیگر در طول سالیان گذشته برای كار یا زندگی به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دوركننده‌ای مانند فقر،، بیكاری وهمچنین شرایط و عوامل مساعد جذب كننده مانند امكانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر و مسكن بهتر در مقصد مهاجرت و یا مراجعه مردم به بیمارستانهای دیگر شهرهای كشور را بدلیل بهره مندی از پزشكان مجرب را اتفاقی كاملا طبیعی و عادی عنوان كرد و افزود: این جابجاییها ممكن است در هر شهردیگر ازنقاط استان و یا كشور اتفاق افتاده باشد و بزرگنمایی و سیاه نمایی در این زمینه ها توسط افراد یا گروهها صرفا جنبه تخریبی دارد و پذیرفته شده نیست.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش