گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
تاملی بر عملكرد نمایندگان استان اردبیل

تاملی بر عملكرد نمایندگان استان اردبیل

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

اردبیل - ایرنا - نشریه 'شمالغرب' در شماره جدید خود طی مطلبی به موضوع شعارهای نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیش از انتخابات و میزان تحقق آنها پرداخته است.

'با گذشت حدود سه سال از عمر فعالیت مجلس نهم شورای اسلامی، نمایندگان استان اردبیل با توجه به عملكردشان نتوانستند چندان به مطالبات مردم پاسخ دهند و شعارهایی كه در زمان انتخابات داده بودند جامه عمل نپوشیده است.
متاسفانه اقدامات حاشیه ای نمایندگان اردبیل از جمله دخالت در عزل و نصب ها، فعالیت در ستاد كاندیداهای خاص ریاست جمهوری، دخالت در كارهای جزیی، به حاشیه راندن پروژه های اساسی و زیر بنایی و تك روی در مسایل استانی و منطقه ای و موارد دیگر می تواند در عملكرد منفی این نمایندگان تاثیرگذار باشد.
با این اوصاف از زمان شروع به كار مجلس نهم تاكنون چندان اقدامات زیربنایی در استان اردبیل دیده نمی شود. چنانچه در این مدت، كاری هم صورت گرفته باشد در راستای مطالبات مردمی نبوده و چندان در زندگی روزمره مردم تاثیر نگذاشته است.
البته تجربه نشان داده كه جواب نمایندگان كم كار توسط مردم در زمان انتخابات داده می شود و كارنامه آنها توسط مردم فهیم سنجیده می شود؛ اما مردم از این نمایندگان انتظار داشتند كه در طول این مدت به رغم اینكه از نمایندگان دور گذشته انتقادات فراوانی می كردند، حداقل اشتباهات آنها را تكرار نكنند.
متاسفانه در این مدت سپری شده مطالبات مردم استان اردبیل كه شامل به كار افتادن واحدهای تولیدی تعطیل شده، كاهش بیكاری، معضل راه آهن اردبیل، معضل راه های مواصلاتی در اقصی نقاط استان، مشكلات مسكن مهر، كشاورزان ، پترو شیمی، كارخانه سبلان پارچه، ابریشم سبلان، ذوب آهن اردبیل، كاهش بروكراسی در بانك های عامل و ادارات دولتی و صدها مورد دیگر می توانست برای استان اردبیل مفید باشد و از میزان بیكاری ها و نرخ تورم كاسته شود.
می توان ادعا كرد در این مسیر نه تنها از تراكم بیكاری جوانان در سطح استان كاسته نشده بلكه امروزه شاهد افزایش نرخ بیكاری در استان، تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ و كوچك، سیاسی كاری تعدادی از نمایندگان محترم در حوزه های مختلف و دادن شعارهای پوپولیستی در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم.
با این اوصاف می توان اذعان كرد كه شاید تعدادی از این مطالبات از حیطه اختیارات نمایندگان خارج باشد اما با نگاهی به سخنان و مصاحبه های این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال های گذشته و طول مدت فعالیت آنها به خوبی می توان دریافت كه بیشتر این حرف و حدیث ها صرفا به صورت مسكنی بر زخم های مردم بوده است.
می توان گفت عده ای از نمایندگان كه با رسانه ها بیگانه هستند حتی در طول این مدت یك بار نشست خبری با خبرنگاران برگزار نكردند و حاضر به شنیدن مشكلات مردم از زبان خبرنگاران نشده اند.
اگر بخواهیم تیترهای گفت و گوهای گذشته این عده را مورد ارزیابی قرار دهیم مطمئنا به عمق جریان پی خواهیم برد كه اقدام مثبتی در این چهار سال كه هنوز به اتمام نرسیده، به چشم نمی خورد؛ چرا كه در گذشته هم این مشكلات وجود داشت و یكی از نمایندگان اردبیل اقدامات اولیه انتقال حق آبه قزل اوزن را تمام شده تلقی می كرد كه امروز هم با گذشت چهار سال هنوز از این پروژه عظیم و اساسی خبری نیست و هنوز از اشتغال بیش از 1000 نفر در پتروشیمی خبری به گوش نمی رسد و اینكه در دولت گذشته آمارها دقیق نبود و پیشرفت فیزیكی راه آهن اردبیل میانه را بیش از 47 درصد اعلام می كردند در حالی كه امروز همچنان كمتر از 40 درصد اعلام می شود؛ البته تمام مشكلات این نمایندگان به حساب وضعیت اقتصادی و تحریم ها گذاشته می شود.
مردم همچنان انتظار دارند در این مدت باقی مانده نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی اقداماتی در راستای شعارها و تعهداتی كه داده بودند، اقدام كنند و از روزمرگی و جبهه گیری خارج شوند و در راستای توسعه و پیشرفت استان قدم بردارند. نسبت به طرح های زیربنایی و ایجاد زیرساخت ها دست به دست هم دهند و تا دست كم از تراكم مشكلات موجود در استان كاسته شود.'



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش