گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آذر 1392 | گرمی نیوز

نابودی اسناد هویت گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

با تغییر مسئولان تغییرات مثبتی را در گرمی مغان شاهد نیستیم

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

ما مردم و شهروندان عادی شهر گرمی مغان معمولا عادت كرده ایم كه بعد از هر انتخاباتی شاهد تغییر مسئولان باشیم و این خبرها را تا زمانی پیگیری می كنیم كه دیگر مسئولی از دوران حكومت نماینده قبلی در پستی باقی نمانده باشد. بعد از این تغییرات كه معمولا از یكی دو ماه بعد از انتخابات شروع می شود و تا حداكثر یكسال بعد از این ایام ادامه می یابد منتظر انجام كارهای جدیدی در سطح شهر و شهرستان می نشنیم. اما این روند در سالهای اخیر و بعد از انتخابات اخیر بكلی با گذشته متفاوت شده است؛

اولا اینكه ؛ با گذشت نزدیك به دو سال از انتخابات هنوز هم بركناری و برقراری مسئولان بكلی تمام نشده و این حوزه مدام در تغییر و تحول است.

دوم اینكه ؛ قبلا فرد خاصی برای پستی نامزد می شد و در عرض یكی دو ماه حكم و ابلاغ می خورد و شروع بكار می كرد اما امروزه برخی ها گویا برای دهها پست نامزد شده اند مثلا فردی چون « ق ـ د » از روز بعد از انتخابات برای چندین پست از جمله بخشداری و معاونت فرمانداری و شهرداری و ... نامزد شده كه هیچ یك تحقق نیافته و این روزها شدیدا برای پست ریاست میراث فرهنگی مطرح شده و گویا اینكه اگر ایشان در پستی قرار نگیرد  گرهی از مشكلات این شهر گشوده نخواهد شد در حالیكه ایشان و امثالهم قبلا توانایی خودشان را در بهترین شرایط و ایام نشان داده اند و كارنامه شان معلوم است.   


آرديني اوخو -ادامه مطلب

نخستین منشور حقوق شهروندی

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

معاونت حقوقی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای ویرایش نخست منشور حقوق شهروندی كه با همكاری دانشگاهیان، حوزه های علمیه، اندیشمندان و نخبگان جامعه تهیه شده است را همزمان با گزارش ۱۰۰ روزه دولت تدبیر و امید منتشر كرد.در این منشور كه در 15 ماده تهیه شده است موارد مهمی و قابل توجهی از حقوق شهروندی گنجانده شده است .در برخی از ماده های این منشور چنین آمده است؛

1-1- كلیه اتباع ایرانی صرف نظر از جنسیت، قومیت، ثروت، طبقه اجتماعی، نژاد و یا امثال آن از حقوق شهروندی و تضمینات پیش بینی شده در قوانین و مقررات، برخوردار می باشند ...

3-11- شهروندان از حق آزادی اندیشه و بیان برخوردارند. این حق شامل آزادی ابزار، ترویج و انتشار اندیشه ها و عقاید به صورت شفاهی ، كتبی، الكترونیكی یا به هر وسیله دیگر به انتخاب شهروند با رعایت قانون می باشد.

3-21- همه شهروندان ایران حق دارند كه هویت فرهنگی، قومی، مذهبی و زبانی آنان شناسایی شده و بدون هر گونه تبعیض از حمایتهای قانونی برخوردار باشند.

3-22- دولت موظف است با همكاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران كاربرد آزادانه زبانها و گویشهای محلی و قومی در كنار زبان فارسی را با حفظ وحدت ملی و تمامیت هویت ایرانی فراهم آورد.

3-24- دولت موظف به حفظ بناها و یادبودهای تاریخی و فرهنگی در سراسر كشور صرفنظر از تعلق آنها به گروههای مختلف قومی، فرهنگی و مذهبی است.

جهت مشاهده متن كامل اینجا را كلیك كنید.



رسول حسن زاده بر مسند شهرداری گرمی مغان جای گرفت.

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

بعد از ماهها بحث و بررسی ، تبادل نظر و رایزنی اعضای شورای اسلامی شهر گرمی مغان ، نهایتا آقای رسول حسن زاده با چهار رای موافق بعنوان شهردار شهر گرمی مغان انتخاب و معرفی شد.

گرمی نیوز ضمن تبریك به اعضای شورا بخاظر این انتخاب، برای آقای حسن زاده آرزوی موفقیت دارد.

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش