گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
خرداد 1391 | گرمی نیوز

معرفی مسولان شهر گرمی به همت وبلاگ آذرقلم گرمی / علاقه‌مندان یاری كنند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

وبلاگ وزین آذرقلم گرمی قصد دارد مسولان شهرستان مغان (گرمی) با یاری هم‌شهری‌های علاقه‌مند بشناساند. مسولان و علاقه‌مندان می‌توانند توضیحات خود را درباره این عزیزان در بخش نظرات وبلاگ فوق‌الذكر بنویسند و یا به ایمیل گرمی نیوز ارسال دارند تا با هماهنگی میان دو وبلاگ منتشر شود.

لینك وبلاگ آذرقلم گرمی:

http://azargalam2.blogfa.com/


ائششك اتی! / دوكتورجئری

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

دوكتور جئری وئبلاگی، طنز قونوسوندا، تورك دیلینده یاییلان وئب‌لر ایچینده ان گوج‌لو وئب‌لردن‌دیر. بو وئبین سون یازی‌سی‌نی اوخوجولارلا پایلاشیریق.

میللت آغادیر. دؤولت میللتین نؤكری دیر. میللت نؤكرینی اؤلكـﻪنین ایشلرینی گؤرمگه گؤرَولندیریر. دؤولت هردن میللتین نوكری اولدوغونو اونودور اؤزونو آغا سانیر؛آیاغینی میللتین چیگنینه قویوب گؤیه دیرمانیر.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آی ننه شهریمیزین یوللاری آسفالت اولاجاق / ملانصرالدین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

بیر گوزل شعر ملانصرالدین وئبلاگیندان اوخوجولارا سونولور. گرمی نیوز ملانصرالدین وئبلاگینا چالیشمالاریندا اوغورلار دیله ییر.

آی ننه شهریمیزین یوللاری آسفالت اولاجاق

قویولار تورپاق ایله شن له ماساینان دولاجاق

 

نئچه آیدیر قازیلیب یوللاری یولسوز شهرین

نئچه ایلده هله بوندان بئله یولسوز قالاجاق



آرديني اوخو -ادامه مطلب

نورالدین شارعی به عنوان مدیر جهاد كشاورزی شهرستان مغان (گرمی) معرفی شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نورالدین شارعی به عنوان مدیر جهاد كشاورزی شهرستان مغان (گرمی) معرفی شد. به گزارش گرمی نیوز از آینه نورالدین شارعی به عنوان مدیر جهادكشاورزی شهرستان مغان (گرمی) معرفی شد و از زحمات برات نامور قدردانی شد.




مشاهده اشیای نورانی در آسمان شهرهای مختلف ایران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

امشب در شهرهای مختلف شی نورانی مشاهده شده است. از جمله این شهرها می‌توان به تبریز، اردبیل، گرمی مغان، تهران، مشهد و... اشاره كرد. هنوز هیچ دلیل قانع كننده‌ای برای این امر ارائه نشده است. دلایل ذكر شده از بالن هواشناسی، پدافند غیرعامل تا ماهواره‌ای آمریكایی كه به علت تشعشعات خورشیدی مجبور به كاهش ارتفاع خود بوده است را شامل می‌شود.

عكس‌های مختلفی از این حادثه ثبت شده است و فیلمی از آن (از شهر اردبیل) نیز در سایت‌های ویدیویی موجود می‌باشد. عكس ثبت شده از شهر گرمی مغان، از سایت آزادلو، برداشت شده است.





برای دیدن لینك اخبار مرتبط ادامه مطلب را بخوانید....

آرديني اوخو -ادامه مطلب

ادامه پیگیری یك خبر / مشكلات بر سر دامداری‌ در محله جوادیه گرمی مغان ادامه دارد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

وجود دامداری در داخل بافت محله جوادیه باعث برهم خوردن سلامت و نظم عمومی در محله جوادیه شده است. طبق ضوابط و مقررات شهرسازی نگهداری دام در داخل بافت شهری  ممنوع می‌باشد. علی‌رغم شناسایی حدود 100 واحد دامداری سنتی در داخل بافت شهر گرمی مغان هنوز اقدامی جدی در انتقال این واحدها به خارج از بافت شهر صورت نگرفته است. مساله‌ای كه هر روز مشكلات جدیدی را برای شهروندان ایجاد می‌كنند. آخرین نظر از یك شهروند ساكن محله جوادیه كه در گرمی نیوز ثبت شده است نشان از گسترش این مشكلات در شهر دارد.


"با سلام امروز دو روز است در محله جوادیه دعوای همسایگان با یكدیگر به علت نگهداری دام صورت گرفته است حالا مسئولان بنشینند و تماشا كنند "


راهپیمایی مسالمت آمیز در ائل گولوی تبریز در حمایت از اورمو گولو و ماهیگیری بعضی‌ها

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

15 خرداد برابر ساعت 20.45 تعدادی از مردم شهر تبریز با هماهنگی قبلی و بدون رسانه ای كردن موضوع در پارك ائل گولی تبریز در حمایت از دریاچه اورمیه و اعتراض به خشك شدن دریاچه اقدام به تجمع مدنی كردند. فعالان ملی كه پارچه نوشته ای بزرگ با شعار ُSave urmia lake حمل می كردند اعتراض خود را به گوش مسولان رساندند . در این تجمع كه صدها نفر شركت داشته و بسیاری از حاضران در پارك نیز همراهی نمودند شعار :"اورمو گولو سوسوزدو _آزربایجان اویانماسا اوتوزدو "سر می دادند.

در همین حال یكی از سایت های معلوم الحال كه شیوه برخورد مغرضانه آن با مردم آزربایجان زبانزد است باتوجه به نزدیك شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در حركتی انحرافی به ماهیگیری پرداخته و با انتشار چند عكس از اورمو گولو خواسته است تا در نمك‌های این دریاچه شناگری كند.

گرمی نیوز به این عزیزان خسته نباشید می گوید و توصیه می كند به جای نمك در آب شنا كنند.




بخشی از مناطق شكارممنوع گرمی مغان به منطقه حفاظت شده تبدیل می شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

ناحیه ای موسوم به گزرون كه از بلندی های روستای تولون بخش مركزی تا روستای اوماسلان بخش موران شهرستان مغان (گرمی) را شامل می شود به وسعت 10 هزار هكتار برای تبدیل به منطقه حفاظت شده تعیین شده است.

ادامه مطلب را بخوانید...



آرديني اوخو -ادامه مطلب

بدقولی اعضای شورای شهر و شهرداری در حل معضل معابر شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

علی‌رغم قول شهردار و رئیس شورای بدقول گرمی مغان مبنی بر برداشتن گل و لای سیل اوایل خردادماه سال جاری خیابانها، هنوز اقدامی نشده و وضعیت خیابانهای شهر بخصوص خیابان طالقانی غیر قابل تردد می باشد. بنا به نقل قول اهالی، روز پنجشنبه 11/3/91 كارگران زحمتكش و صدیق شهرداری بر سر جویهای پر از گل و لای خیابان طالقانی ریخته و در حال تمیز كردن آن بوده و تا ساعت 11-12 قسمتی از گل و لای را هم برداشته بوده اند ولی گویا بعد از چند ساعت تلاش، از طرف مقامات ارشد یا بلكه شوراها احضار و كار نیمه تمام رها می شود.

هم اینك نه تنها تلی از گل و لای در سر كوچه ی پر از خندق و گودال رسانه كه تنها معبر رفت و آمد اهالی محله می باشد جمع شده و به معضلی برای اهالی تبدیل شده بلكه بوی تعفن لجنهای جویها كه نیمه كاره مانده و برداشته نشده دردسری دیگر برای اهالی آفریده است. اینك اهالی خیابان طالقانی نه تنها از شهردار و شورا تشكر نكرده و نمی كنند كه چند روز قبل رئیس شورا ادعای آن را داشت بلكه بجای دعا برای برداشته شدن گل و لای و آسفالت خیابانهاشان دعای كوتاه شدن عمر شورا و شهردار را می كنند تا شاید فرجی از این بابت حاصل شود.




یارانه نقدی مرحله شانزدهم چهارشنبه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

یارانه نقدی خرداد ماه تا ساعت 24 چهارشنبه، به حساب سرپرستان خانوار واریز و صبح پنج شنبه 18 خرداد ماه قابل برداشت خواهد بود.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش