گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
خرداد 1391 | گرمی نیوز

برخلاف شایعات یاشیل مغان همچنان زنده است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش گرمی نیوز از آذرمغان برخلاف شایعات مطرح شده نشریه یاشیل مغان همچنان به فعالیت قانونی خود ادامه می دهد. گرمی نیوز برای دوستان فعال در این نشریه آرزوی موفقیت بیشتر را دارد.

آذرمغان:

دیشب در لابلای وبگردی و وبلاگ گردی مربوط به شهرستان گرمی با خبری مواجه شدم : توقیف هفته نامه یاشیل مغان !!! از دیدن این خبر واقعا شوكه شدم !!! البته از اینكه دوستان اظهار نگرانی كرده بودند و بنوعی مخالف این جریان هستند بسیار ممنونیم. خواستم برای هریك از وبلاگ ها نظری بنویسم . ترجیح دادم در قالب یك پست مطلبی بنویسم خطاب به همه وبلاگها و مردم .

جهت تنویر افكار عمومی ذكر چند نكته ضروری است :همانطوریكه برای اخذ مجوز یك نشریه مسیر قانونی را باید طی كرد چه بسا این مسیر سالها طول می كشد همانطوریكه زمان اخذ یاشیل مغان بیش از ۵ ، ۶ سال طول كشید پس برای لغو امتیاز نیز باید مسیر قانونی طی شود . واضح تر بگویم باید چندین شكایت محكمه پسند از نشریه صورت بگیرد و در دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه بررسی شود در صورت اثبات جرم به انواع مختلف مجازات محكوم  بشود و اشدترین آن توقیف نشریه برای مدت زمان محدود یا برای همیشه است .

با گفتن نكته فوق به اطلاع دوستان ویلاگ نویس و مردم عرض می كنم درست است در ایام انتخابات هجمه زیادی برای جلوگیری از فعالیت نشریه انجام گرفت از جمله : برگزاری چندین نشست اضطراری ، تحت فشار قرار دادن نهادهای مرتبط با امور و نشر و چاپ ، ولی این دلیلی بر توقیف نشریه نمی گردد .

در پایان عرض می كنم نشریه در چندین نقطه استان تهیه و چاپ می شود و در شهرستان گرمی نیز در زمان مقررش چاپ خواهد شد . اگر به اردبیل تشریف ببیرید حتما یاشیل مغان را در دكه های مطبوعاتی مشاهده می كنید .



شایعه در شهر: نشریه یاشیل مغان توقیف شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شایعه‌ای غم انگیز در سطح شهر گرمی مغان:

نشریه یاشیل مغان توقیف شد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

جلسه یاسر عبازاده با مرد اول حاج میرقسمت موسوی،بخشعلی كامرانی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

این نوشته از كلاغ نیوز گرمی 2 برداشته شده است.

جلسه یاسر عبازاده با مرد اول حاج میرقسمت موسوی ( بخشعلی كامرانی)
بله در تاریخ 25/02/91 بعد از ظهر یاسر عبازاده با بخشعلی كامرانی جلسه داشتند و این جلسه بدور از دیدگان ابراهیمی و خارج از دانشگاه ، برگزار گردید ومقرر شد كه فعلا بصورت محرمانه بماند. در نهایت این دو بعد از كلی گشت زنی با ماشین ، در حوالی روستای ساری نصیرلو در كنار جاده باهم به صحبت پرداختند و آقای كامرانی بیشتر در باره اوضاع واحوال دانشگاه و رئیس و اینكه اگر ابراهیمی را برود، روند دانشگاه چگونه میشود و اگر كس دیگری را معرفی كنیم ،چطور میشود ، به بحث پرداختند. كه در نهایت نظر مبارك آقای عبازاده این بود كه اگر فردی بهتر از آقای ابراهیمی دارید بهتر است معرفی كنید. تا سایه سنگین پارس آبادیها بیشتر از این نشود. و همچنین توافق كردند كه فعلا عبازاده به كارش ادامه دهد و اگر به اینها سر تعظیم نیاورد، عذرش را بخواهند. بنظر میرسد آقای ابراهیمی بیشتر به فكر خود و اطرافیانش هست تا دانشگاه و گرمی . آقای عبازاده اصرارش بر این بود كه كسی سكاندار این دانشگاه باشد كه بتواند جوابگوی مشكلات عظیم این واحد باشد . زیرا اخیرا هجمه های زیادی علیه دانشگاه بخصوص رشته های كارشناسی ارشد میشود.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

ادعایی عجیب درباره 30 هزار قطعه ماهی تلف شده در دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

تلف شدن بیش از 30 هزار قطعه ماهی در دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی) مساله مهمی است كه مسئولین مرتبط را با چالش مواجه كرده است. با پی‌گیری گسترده وبلاگ‌های مرتبط با شهرستان و حمایت شعرا و افكار عمومی این مساله دیشب در اخبار ساعت 22 شبكه 3 نیز منعكس شده است. همین امر باعث شده است تا مسئولین مرتبط تلاش مضاعفی را برای توجیه مساله و شانه خالی كردن از زیر بار مسئولیت آغاز كنند.

به گزارش گرمی نیوز از خبرگزاری فارس مدیر شیلات استان اردبیل در ادعایی عجیب اظهار كرده است كه "این ماهی‌ها همان ماهی‌های رها شده در 13 فروردین به دست همشهریانی است كه در آخرین روز تعطیلات نوروزی ماهی‌های خانگی خود را در این سد و دریاچه رهاسازی كرده و به ازدیاد جمعیت این نوع ماهی‌ها كمك كرده بودند."

ایشان همچنین اعلام كرده‌اند كه "
ماهی‌های تلف شده در این دریاچه از نوع كاراست بوده و مفید به حال دریاچه و پرورش‌دهندگان نیز نیست."


متن كامل این اظهارات را در ادامه مطلب بخوانید....



آرديني اوخو -ادامه مطلب

اضافه شدن 5.4 هكتار به فضای سبز شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

5.4 هكتار به فضای سبز شهر گرمی مغان افزوده شد.

خدارحیم شكوهی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد باغ رضوان در محله جوادیه و درختكاری در منطقه كوتول گرمی فضاهای سبز این شهر توسعه یافته است.

وی همچنین به اجرای طرح توسعه پارك شهر گرمی اشاره كرد و گفت: بر اساس این طرح ، باا لحاق زمین به پارك شهر نسبت به توسعه و تجهیز امكانات تفریحی آن اقدام

می شود.

وی فضای سبز را لازمه شهر دانست و افزود: شهرداری گرمی در نظر دارد به تناسب توسعه جمعیت و وسعت این شهر نسبت به تامین فضای سبز لازم در شهر گرمی اقدام كند.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

خسارات سیل در انگوت مغان (گرمی) + نرخ جدید خرید تضمینی گندم 420 تومان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

  • به گزارش گرمی نیوز از ایرنا محمد روحانی روز پنج شنبه گفت: سیلاب موجب افتادن چند تیر برق و قطعی برق در روستاهای قره آغاج و گوده كهریز و نیز تخریب شبكه آبرسانی روستاهای زیوه ، قره خان بیگلو ، كهریز و روستای یل سویی شد.
  • رئیس سازمان جهادكشاورزی استان اردبیل: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از سه هزار و 950 ریال به چهار هزار و 200 ریال افزایش یافت.

متن كامل خبرها را در ادامه مطلب بخوانید....


آرديني اوخو -ادامه مطلب

"سادات خان" قهرمان مبارزه با كمونیسم / سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

مقاله زیر از نوشته‌های جناب سید محمد ابراهیمی است كه برای انتشار در اختیار گرمی نیوز قرار گرفته است. با مطالبی كه از طرف این پژوهشگر فعال در اختیار وبلاگ قرار گرفته است، هر چند روز یكبار، یكی از مشاهیر شهرستان مغان (گرمی) خدمت خوانندگان معرفی خواهد شد.


سید سادات خان حسن اوغلی قسمتهایی از ترجمه فارسی كتاب قوزلو گوزل شلاله لر كندی

مرحوم سید سادات خان حسن اوغلی فرزند سید حسن در حدود سال 1266هـ.ش در روستای پئریمبئل از روستاهای طایفه خلیفه لوی مغان كه فعلا در آنسوی مرز قرار دارد متولد شده و در دوره جوانی بخاطر درگیر شدن با نیروهای ارتش كمونیستی شوروی دستگیر و به سیبری تبعید می شود. بعد از چند سال، با یكی از خلبانان كه هر ماه یكی دوبار آذوقه تبعیدیهارا می آورده آشنا شده وتوسط ایشان از آن منطقه فرار می كند و پس از طی مشقتهای زیاد از طریق باكو و لنكران به زادگاهش برمی گردد . اما چون می دانسته روسها حتما به دنبالش خواهند آمد، دست نامزد خود را گرفته و خود را به این سوی مرز می رساند و بخاطر هم طایفه وخویشاوند بودن با اهالی قوزلو، این روستا را برای سكونت برمی گزیند وتا آخر عمر در آن ساكن می شود.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

پیام لطف پژوهشگر ارجمند جناب آقای "سید محمد ابراهیمی" به گرمی نیوز

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سید محمد ابراهیمی:

جناب آقای گرمیلی مدیر محترم وبلاگ گرمی نیوز؛
باسلام و احترام، چند روز پیش از طریق یكی از دوستان از وجود وبلاگتان مطلع شدیم و بعد از سر زدن با مطالب خوب وخواندنی و اخبار و... مواجه شدیم كه واقعا جای قدردانی دارد و از اینكه آذرمغانی دیگر بلكه قویتر از آن متولد شده خوشحال شدیم. در این وبلاگ از اینجانب هم دو مقاله گذاشته اید كه از این بابت از شما تشكر می نمایم.
درد مشترك ما شناساندن مغان و عروس آبادیها و شهرهای آن گرمی مغان می باشد و توسعه و آبادانی و پیشرفت آن مانند اكثر ساكنان این دیار ،آرزوی قلبی ما می باشد امیدواریم در این مسیر گام برداشته و موفق باشید.
بعنوان برادری كوچك توصیه ای به شما دارم و ان اینكه از تخریب و توهین به شخصیت ها و افراد شهر و مسئولین خودداری نمایید و البته مطمئن هستیم كه تصمیمتان هم چنین است. چون نیروی انسانی برای یك شهر و منطقه سرمایه عظیم محسوب می شود كه جای آن را با هیچ چیز دیگر نمی توان پر كرد. متاسفانه ما سالهاست با تخریب و توهین و ... در حال از دست دادن این سرمایه های گرانقدر هستیم. البته انتقادهایی كه در وبلاگ قرار می دهید نباید تخریب محسوب شوند اگر انتقاد نباشد جامعه راكد شده و توسعه نمی یابد. به هر حال آرزوی توفیق داریم و چون عشق به وطن را در نوشته های شما احساس می كنم مطالبی در خصوص مشاهیر منطقه جهت استفاده شما و همشهریان عزیز ارسال می نمایم و امیدوارم مورد قبول واقع شود. با تشكر ابراهیمی.

گرمی نیوز: با تشكر و قدردانی از پژوهشگر ارجمند منطقه جناب آقای سید محمد ابراهیمی كه گرمی نیوز را مورد لطف قرارداده‌اند. این باعث افتخار ما است كه نوشته‌های پژوهشگران منطقه را در وبلاگ گرمی نیوز منتشر كنیم. مطمئنا مطالب ارسالی شما با كمال افتخار و در اولین فرصت ممكن انتشار داده خواهد شد.

در مورد نوع عملكرد وبلاگ، توصیه‌های گرانقدر شما را ارج می‌نهیم و تلاش داریم تا با دیدی متفاوت به منطقه در خدمت خوانندگان عزیز باشیم.

از این فرصت استفاده كرده از همه عزیزانی كه تحقیق و یا پژوهشی درباره منطقه دارند و مایل به انتشار آن از طریق گرمی نیوز می‌باشند دعوت می‌شود تا از طریق ایمیل و یا بخش نظرات (باخیش) با مدیر وبلاگ ارتباط برقرار كنند تا مطالب با نام نویسنده اصلی منتشر شود.

به امید روزهای بهتر برای همه....


چاله‌های فراموش نشدنی شهر گرمی مغان / یورد سئور

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

این مطلب از سایت آزادلو برداشت شده است. سایت آزادلو از قدرتمند‌ترین سایت‌های فعال در زمینه خبررسانی شهرستان مغان (گرمی( است. گرمی نیوز از گردانندگان این سایت به خاطر زحمات گرانقدرشان تشكر می‌كند.

نكته: تیتر مطلب از گرمی نیوز است.


چهارشنبه 3 خرداد 91 10:45

با سلام به مدیر و نویسندگان سایت آزادلو :‌ عرض كنم كه من زاده منطقه موران و از روستای زهرا مركز این بخش هستم و از سال 1348 و در 15 سالگی ام و پس از پایان كلاس نهم كه در آن زمان تا همین مقطع در گرمی امكان تحصیل بود برای ادامه تحصیل و كار به تهران آمدم ،‌یعنی در حال حاضر 43 سال است در تهران ساكن هستم با كلی خاطرات تلخ و شیرین سالهای تحصیل و كار و زندگی .... ؛ اما هیچوقت روستای محل تولدم ، منطقه موران و شهر گرمی را فراموش نكرده ام و هر سال تقریبا یكبار برای تجدید خاطره و دیدار پدر و اقوام به منطقه می آیم ، اما چیزی كه همیشه ذهن مرا مشغول كرده و روحم را آزار می دهد اسفالتهای كنده شده ، چاله های غیر منتظره و خیابانهای نا هموار و نا مرتب شهر گرمی بخصوص از ورودی شهرك ( جاده جدید گرمی - اردبیل ) بوده است، شهر ‌گرمی شاید نا هموارترین خیابان را در كشور داشته باشد ! نمای شهرگرمی از بیرون زیباست بخصوص از طرف جاده موران و ورودی جنوبی و جاده قدیم گرمی - اردبیل ؛ ولی وقتی وارد شهر می شوی آسفالت دربه داغون و چاله های فراوان زیبایی چند دقیقه پیش را از ذهنت دور می كند ،‌راستی شهرداری گرمی چطور این ناهنجاریهای شهر را نمی بیند ، اگر می بیند چطور می تواند بر آن بی تفاوت باشد ؟! عجیب این است چند سالی است كه اصلا این ناهمواریها اصلا تكانی نخورده اند ،حتی به چاله هایشان آسفالت نریخته و آسفالتهای باد كرده را نتراشیده اند ! امسال در فروردین ماه در یكی از سایتهای محل خبری را خواندم مبنی بر اینكه شهرداری دارد خیابانهای گرمی را آسفالت می كند ، خیلی خوشحال شدم كه بالاخره خیابانهای گرمی هم آسفالت صاف به خود خواهد دید ! ‌دوم اردیبهشت ماه به مناسبتی دوباره به منطقه آمدم ،ایندفعه انتظار داشتم هنگام ورودم به شهر از طرف جاده جدید گرمی - اردبیل ، با خیابان صاف و آسفالت سیاه و تمیز گرمی مواجه شوم ،‌اما دیدم خیابان همان خیابان ناهموار با پستی و بلندی مچاله و چاله و چوله و كثیف و خاكی سابق است و هیچ فرقی نكرده ! حساس شده با ماشین تا پمپ بنزین قدیمی و جنوب غربی شهر رفتم تا ببینم آخه این آسفالت كاری شهرداری پس چه شده است ، دیدم بعضی جاهای خیابان همجوار مسجد جامعه را دارند وصله آسفالت می كنند ؛‌ پیش خود ‌گفتم پس این بود شاهكار شهردار محترم گرمی !!!!!!!!!!! آللاه یامان گؤزدن قوروسون بیزیم بو بلدیه باشقانیمیزی !!



تصاویر بسیار زیبا از دریاچه‌های شهر گرمی مغان!!!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به نقل از آزادلو:

نكته: تیتر مطلب از گرمی نیوز است.



بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش