گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مهر 1393 | گرمی نیوز

پیشنهاد تشكیل استان مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سخنرانی امروزم در مجلس پیشنهاد دادم تا استان مرزی مغان تشكیل شود تا رسیدگی به كارهای این منطقه بیش از گذشته انجام شود.
حجت الاسلام حبیب برومند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار كرد: در سخنرانی امروز در مجلس پیشنهاد دادم تا با محوریت شهرستان های گرمی، پارس آباد، بیله سوار و مشگین شهر و شهرهای اصلاندوز و جعفرآباد استان مرزی مغان تشكیل شود تا رسیدگی به كارهای این منطقه بیش از گذشته انجام شود.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

الحاق به منطقه آزاد ارس تنها راه مقابله با مهاجرت جمعیت از گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
شورای اسلامی شهر گرمی مغان در نامه ای به وزیر كشور تنها راه مقابله با مهاجرت جمعیت این شهرستان را الحاق گرمی به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اعلام كرد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

انجام طرحهای بزرگ در گرمی مغان و بی تاثیر بودن آنها در توسعه شهرستان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

در سالهای اخیر اهالی گرمی مغان شاهد پخش خبرهایی از انجام بزرگترین طرحها در این شهرستان بوده اند از جمله؛


آرديني اوخو -ادامه مطلب

تودیع و معارفه در ثبت اسناد و املاك و منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید ادارات ثبت اسناد و املاك و منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی مغان برگزار شد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آقای استاندار؛ گرمی مغان هم همین نزدیكی هاست!

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
نامه سرگشاده مدیر مسئول پایگاه خبری آزادلو به دكتر مجید خدابخش، استاندار اردبیل

آرديني اوخو -ادامه مطلب

محله ای به قدمت تاریخ…

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
گرمی مغان به عنوان یكی از شهرهای قدیمی استان و حتی منطقه شمالغرب كشور ، دارای محلات مختلف با قدمت چند ده و چند صد و حتی چند هزار ساله است. این محلات عمدتا در بخش كوهستانی و جنوب شهر قرار گرفته اند كه اكثرا از بافت سنتی تشكیل یافته است. «قلعه باشی» یكی  از محلات شهر گرمی مغان است كه عنوان قدیمی ترین محله این شهر را یدك می كشد.
شواهد نشان می دهد قلعه بذ یا بذین كه محلی برای دفاع از شهر در برابر حجوم بیگانگان بوده است در قسمت سنگی این محله قرار گرفته بود. كتاب پژوهشی بر جغرافیای مغان نوشته سید محمد ابراهیمی پژوهشگر نام آشنای مغانی به صورت كامل به این موضوع پرداخته است. ...

آرديني اوخو -ادامه مطلب

لزوم احداث شاهراه ارتباطی مغان – اردبیل

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
اهمیت راه های ارتباطی در هر منطقه یا كشور از جمله مباحثی است كه نمی توان از نقش آن در فرایند توسعه صرف نظر كرد. راه های ارتباطی به عنوان شریان اصلی اتصال نقاط مهم به یكدیگر دارای اهمیت فراوانی است. به گونه ای كه برای توسعه یك منطقه ضروری و لازم است جاده مواصلاتی ظرفیت و گنجایش لازم برای اتصال به سایر مناطق را داشته باشد تا بتواند علاوه بر صادرات و واردات اجناس مختلف، میزبان مناسبی برای میهمانان باشد.
بررسی وضعیت تك تك راه های ارتباطی دشت مغان برای همه آنقدر راحت و ملموس است كه نیاز به بحث و بررسی طولانی ندارد و با یك نگاه اجمالی می توان دریافت اوضاع آشفته ای بر این جاده ها حاكم است. با اینكه همه مردم از بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقاط كشور آگاه هستند ولی با نگاه منصفانه خواهیم دید از راه ارتباطی اصلی جاده قدیم گرمی – اردبیل گرفته، تا جاده های پرخطر بیله سوار- پارس آباد و پارس آباد- اردبیل چنان وضعیت اسفناكی بر راه ها حاكم است كه گویی اصلا چنین منطقه ای جزو خاك این استان و این كشور نیست.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

احتمال افتتاح شبكه‌ تلویزیونی مستقل توركی (آذری)

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

بعد از گذشت بیش از یكسال از انتخابات ریاست جمهوری و در حالیكه هیچ یك از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب جناب آقای روحانی در خصوص اقوام و ملل ساكن در ایران از قبیل تاسیس فرهنگستان زبان توركی، چاپ كتابهای درسی به زبان اقوام و تدریس آنها در مدارس، احیاء دریاچه اورمیه و... در كمترین حد ممكن تعقیب نمی شود و امید به اجرای آنها خیلی كم شده، اینبار رئیس سازمان صدا و سیما وعده تاسیس شبكه مستقل توركی (از دیدگاه ما) با آذری (از دیدگاه ایشان) را مطرح كرده است. در توركی مثلی است كه می گوید؛ « یئمكدن اومود یاخشی دیر» ما همچنان به وعده ها امیدواریم ...


به گزارش خبرگزاری فارس، عزت‌الله ضرغامی كه در حاشیه همایش نقش رادیو در دفاع مقدس سخن می‌گفت پیش‌بینی كرد كه در شبكه سحر كه به 6 زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امكان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی كه صورت گرفته، فراهم است. بنابراین احتمال اینكه شبكه مستقل آذری و شبكه مستقل كردی افتتاح شود، وجود دارد. اگر اینطور شود ما دو شبكه 24 ساعته بسیار تاثیرگذار خواهیم داشت كه در كنار شبكه‌های برون‌مرزی ما می‌تواند بخش زیادی از مخاطبان در منطقه و حتی در داخل كشور را تحت پوشش قرار دهد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آغاز كوچ پاییزه عشایر استان اردبیل

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

مغان یكی از مناطق عشایری كشور می باشد و متاسفانه تا بحال مانند سایر زمینه ها، از قابلیت و پتانسیلهای عشایری آن بهره برداری نشده و سالهاست كه تنها اخبار كوچ عشایر را از رسانه ها می شنویم در حالیكه برگزاری انواع جشنواره ها و معرفی آداب و رسوم، مراسمات ویژه و جشنها و سرورها، اعتقادات، ادبیات شفاهی، موسیقی بومی، بازیهای محلی، شیوه معیشت، نوع مساكن، صنایع دستی و... دلیرمردان و شیرزنان عشایر می تواند سیل گردشگران را به منطقه روانه نماید و منطقه را از گرداب بیكاری و ركود برهاند اما این گوش شنوا و چشم بینا می خواهد این ....   

اردبیل - ایرنا - مدیركل امور عشایری استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه كمیسیون شورای عشایر استان كوچ پاییزه از امروز آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

چرا گرمی در بن بست توسعه گردشگری مانده است؟

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
بیاید با خود روراست باشیم و از سفسطه حقایق اطرافمان بپرهیزیم…

مركز شهرستان گرمی شهری با جمعیت ۳۰ هزار نفری است كه با نگاه به هر سوی آن، حكایت داستان بلند بی مهری خیلی ها را می توان دید. شهری كه مملو از مردم خونگرم و غیور است، هم اكنون در بن بست توسعه گردشگری مانده است.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش