گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
ارديبهشت 1391 | گرمی نیوز

نه اوچون قیریلیرلار بیزیم بالیق‌لاریمیز؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی  نیوز:

نه‌دیر بو بالیق‌لارین گوناهی؟ كیمین آهی توتوب بونلاری كی بئله طایفالیق‌لا قیریلیب یوخا چیخیرلار؟ نه اوچون ساغیر قالیب‌لار بالیق‌لاریمیز؟ كیم‌دیر اولمه‌دن اونجه سسین ائشیتسین بالیق‌لاریمیزین؟ هانسی اینسان‌لار بونو ائشیتمه‌لی‌دیرلر؟ كیم‌لر؟ هانسی كار اولموش قولاق‌لار؟

 

بیر زامان‌لار واریدی ویجدان واریدی اینسان‌لارین آراسیندا، هه بیر زامان‌لار ویجدان واردی اینسان‌لار آراسیندا.....

 

میزیندن موحكم یاپیش كی اونسوز سنین بئش قیران‌لیق‌دا ده‌یه‌رین – ارزیشین یوخ‌دور. دوزون ایسته‌سن هئچ او میزینن قاریشیق‌دا بئله‌دیر، ویجدان‌سیز اینسانین ده‌یه‌ری او اولو بالیق‌لاردان‌دا آزدیر. تكینه و یا صندلی‌سی‌نن بیرلیك‌ده...

 

بوراخایین بو صندلی‌لریندن یاپیشان آلچاق‌لاریمیزی. گلین اوزوموز بالیق‌لاریمیزا یاس ساخلایایین. گلین بالیق‌لاریمیزا یاشاییش بخش ائده‌یین....



آرديني اوخو -ادامه مطلب

تصاویری زیبا از شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آذرمغان/ فاجعه زیست محیطی در دریاچه گیلارلو !! چه كسی پاسخگوست ؟؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

دستگاه متولی فاجعه زیست محیطی دریاچه گیلارلو كیست ؟

چندی قبل در خبرها داشتیم ماهی های دریاچه بنابه علل نامعلومی تلف شده اند . دیروز ( شنبه ) سری به دریاچه زدم تا از نزدیك ماجرا را مشاهده كنم. عصر هنگام باد خنكی از طرف دریاچه می وزید تا ۲۰ متری دریاچه كه نزدیك می شوید بوی تعفن ناشی از اتلاف ماهی ها به مشام می رسد بطوریكه موجب برهم خوردن حال برخی می گردد . به زحمت خود را به كنار آب رساندیم و ماهی را تلف شده را مشاهده كردیم .

آرديني اوخو -ادامه مطلب

فرماندار شهرستان مغان (گرمی) از صدور مجوز حفر چاه در حوزه برخی از رودخانه های این شهرستان خبر داد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش گرمی نیوز از ایرنا فرماندار شهرستان مغان (گرمی) از صدور مجوز حفر چاه در حوزه برخی از رودخانه های این شهرستان خبر داد

عزیز صحرایی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف توسعه بخش كشاورزی گرمی با هماهنگی اداره منابع آب این شهرستان اجرا می شود.

وی همچنین به صدور مجوز اجرای آبیاری تحت فشار در حوزه رودخانه های دره رود بخش انگوت و بالهارود بخش موران اشاره كرد و گفت: مجوز فعالیت در این حوزه نیز طی 20 روز بررسی و صادر می شود.

وی افزود: اعضای كارگروه توسعه كشاورزی گرمی برای بررسی و تصویب طرح های آبیاری قطره ای تلاش می كنند و 85 درصد تسهیلات مربوطه بلاعوض است.

وی اظهارامیدواری كرد طرح های كشاورزی و نیز اجرای طرح های متعدد آبیاری تحت فشار برای باغات مثمره با استقبال كشاورزان منطقه رو به رو شده و شاهد توسعه كشاورزی ، باغداری و دامپروری گرمی باشیم.




قاضی پور: اگر اصفهان نصف جهان باشد،آذربایجان كل جهان است.

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

به نقل از آزادلو / تخریب خیابان های گرمی مغان روز به روز بیشتر میشود...

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سایت وزین آزادلو با عكس‌هایی گویا به بررسی گوشه دیگر از معابر شهر گرمی مغان پرداخته است.

آزادلو: دیروز خبری از تخریب كوچه شهید باكری در خیابان نامجو  انتشار كردیم كه اداره آب و فاضلاب تماما این كوچه را پشت و رو كرده بود. محل تخریبی امروز خیابان خرمشهر بود كه وضعیت بد این خیابان را بدتر كرد. نبود زیر ساخت های درست در لوله كشی باعث میشه هر روز یك قسمت شهر نابود بشود. امیدواریم مسؤلین فكری به این وضعیت بكنند.



تصاویر بیشتر در ادامه مطلب....

آرديني اوخو -ادامه مطلب

یك خبر از شهرستان مغان (گرمی) + دو خبر دیگر!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

  • سد كله‌سر شهرستان مغان (گرمی) سال آینده به بهرداری می‌رسد. خبرگزای ایرنا و فارس‌نیوز با انتشار این خبر به تحریف نام شهرستان ادامه دادند!
  • به خبرگزاری ایرنا رئیس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با ظرفیت‌های متعدد طبیعی می‌تواند به یكی از قطب‌های مهم كشاورزی در خاورمیانه تبدیل شود.
  • یك خبر ورزشی: كنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر نام باشگاه پیروزی ایران به پرسپولیس موافقت كرد! و این نام را به رسمیت شناخت. یك سوال: آیا درخواستی از طرف مسئولین ورزش ایران برای تغییر نام "تراكتورسازی" به "تراختور آزربایجان" برای كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است؟


لینك خبرها را در ادامه مطالب ببینید...


آرديني اوخو -ادامه مطلب

كانون هواداران پیامكی تراكتورسازی با مشاركت همراه اول راه اندازی شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

هزینه عضویت در این كانون 30000 ریال می باشد و تا پایان نیم فصل لیگ دوازدهم اعتبار دارد.

هواداران كافی است یك پیامك بدون متن به 8050 ارسال نمایند. هواداران علاوه بر دریافت خدمات از همراه اول می توانند باشگاه خود را نیز حمایت نمایند.


مزایای عضویت در كانون هواداران پیامكی تراكتور به شرح ذیل می باشد:

1.      دریافت آخرین اخبار باشگاه

2.      گزارش زنده بازیهای تراكتور

3.      به ازای هر برد تیم تراكتورسازی 15 دقیقه مكالمه و 30 پیامك رایگان

4. ارائه آهنگ پیشواز



آرديني اوخو -ادامه مطلب

شهر گرمی مغان پر از استاد است!!!/ چه كسانی واقعا "استاد" هستند؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در موقع انتخابات نمایندگی مجلس در یك وبلاگی مطالبی را نگاشتند كه ذهن هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌كرد. یكی از همشهریان مطلبی را نوشته بود و خود را "استاد دانشگاه‌های تهران"!! نامیده بود. مساله بزرگ شد تا اینكه ایشان مداركی را نشان داد كه چند واحدی را در یكی از دانشگاه‌های تهران تدریس می‌كند!! و به این لحاظ خودشان را "استاد" می‌دانند.

در آن موقع به سبب جو انتخاباتی و امكان وجود برداشت‌های ناصحیح از مطالب از شركت در بحث پرهیز شد.  حال این فرصت دست داده است تا در یك ایام ساكت كه برداشت‌های ناصواب از موضوع كمتر رخ می‌دهد به این مساله پرداخته شود.

 آیا تا به حال دقت كرده‌اید كه در شهرستان مغان (گرمی) چند استاد داریم؟  این مساله كه هر كس دو واحد در دانشگاهی تدریس می‌كند خود را "استاد" خطاب می‌كند به یك اپیدمی عجیبی تبدیل شده است. این مساله در ایام انتخابات آنقدر برجسته می‌شود كه شهر بدون استاد گرمی مغان به شهری پر از "استاد" تبدیل می‌شود.

به لحاظ عرف علمی جامعه اسم واقعی این "اساتید"!!! "مدرسین مدعوی حق‌التدریسی" است. به بیان كوتاه‌تر اسم اینها نه "استاد" كه "مدرس" است.  

"استاد" بودن آخرین درجه علمی است كه یك نفر می‌تواند آن را به دست آورد. این عنوان را باارزشترین و معتبرترین افراد یك رشته علمی به دست می‌آورند و بسیاری تا آخر عمر آن را به دست نمی‌آورند.

از این‌رو لازم است تا در بكار بردن این كلمه دقت لازم را داشته‌باشیم و به خاطر به دست گرفتن قدرت هر "مدرسی" را "استاد" خطاب نكنیم. به جای اینكار "مدرس"ین عزیز می‌توانند با تلاش روزافزون خود را به مقامات بالای علم برسانند تا روزی واقعا شاهد وجود ده‌ها "استاد" در شهرستان و شهرمان باشیم.

در ادامه مطلب توضیحات كاملی راجع به درجات علمی دانشگاهی آورده شده است كه می‌تواند برای خوانندگان باذوق ما مفید باشد.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سنی سئومه مك اوءچون / یاسر فاتحی بابی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
یاسر فاتحی بابی، "انجمن مجازی شعر شهرستان گرمی" نین مودورو و محفلك‌ده چالیشان شاعیرلردن‌دیر. اونون سون شعری‌نین سیزین‌له پایلاشیریق.

تورپاق‏لاریمدان چیخان گول سنین قوخونو وئره‏جك

آتشیم سنی سسله‏یه‏جك

و كولوم سنی

تكجه سنی آختاراجاق گولوم



آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش