گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
بهمن 1392 | گرمی نیوز

وعده های كه یالان از آب در آمدند

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

دهه فجر سپری شد اما طرحهای افتتاح شده در این ایام هیچ چنگی به دل نزد. با بررسی طرحهای افتتاح شده در شهرستانهای اطراف و یا شهرستانهای هم سطح گرمی مغان بخوبی تفاوت كار و خدمت و تلاش و وظیفه شناسی و ... عیان می شود. قدما گفته اند كه قدیمها جشنهای عروسی چند روزی طول میكشید و عاشیق ها می خواندند و می خواندند تا اینكه كل آنچه یاد گرفته بودند تمام می شد و وقتی چیزی برای خواندن نداشتند با موزیك و یارم یارم مجلس را اداره می كرده اند مثل مسئولان ما هم به این موضوع بی شباهت نیست. قبل از دهه فجر از افتتاح دهها پروژه و ... سخن می گفتند اما افتتاحها بیشتر مربوط به فعالیتهای بخش خصوصی بودند كه هیچ سرمایه گذاری دولتی در آنها انجام نشده بود مثلا این خبرها را بخوانید:


آرديني اوخو -ادامه مطلب

یاشاسین آذربایجان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

بوگون تیراختور تیمی مس كرمانلا اویوندا غلبه قازاناراق بویوك بیر اوغور قازانیب حذفی جامدا بیرینجی یئری دوتدو. بو موفقیت و باشارینی بوتون آذربایجانلیلارا تبریك دئییریك.



حمایت وزیر ارشاد از تدریس زبان مادری در مدارس

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرش را درباره آموزش زبا‌ن‌های بومی در مدرسه‌ها اعلام كرد.علی جنتی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال كه درباره آموزش زبان‌های بومی در مدرسه‌ها چه نظری دارد، گفت: آن‌چه قانون اساسی گفته است. ظاهرا این موضوع در اصل پانزدهم قانون اساسی درج شده است. طبیعتا ما بایستی در حدی كه قانون اساسی گفته از این كار حمایت و پشتیبانی كنیم.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

راهپیمایی 22 بهمن در گرمی مغان پرشورتر از همیشه برگزار شد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

راهپیمایی روز 22 بهمن در گرمی مغان با حضور مردان و زنان بصیر این شهرستان پرشورتر از همیشه برگزار شد.به گزارش ایرنا دستجات مختلف مردم،تشكلهای دینی و صنفی،بازاریان،روحانیان،نظامیان،مسوولان،دانشگاهیان و فرهنگیان از ساعت 9 صبح با حركت به مركز شهر گرمی مغان، به سیل عظیم راهپیمایان پیوسته و در خیابان های امام خمینی و جانیازان این شهر فریاد مرگ بر صهیونیسم سر دادند.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

زلزله خطه مغان را لرزاند

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

امروز بعد از ظهر ساعت۱۵:۳۶:۴۶.۳ زلزله ای به بزرگی ۸/۵ ریشتر  منطقه مغان (بیله سوار، پارساآباد و گرمی) را لرزاند. به گزارش وبسایت موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران كانون زمین لرزه در مختصات جغرافیایی ۴۰.۲۴ N ۴۸.۹۴ E ۴۶ ۵.۸  در منطقه ،مغان(Muğan) آذربایجان، در عمق ۴۶ كیلومتری زمین بوده است. این زمین لرزه خوشبختانه خساراتی نداشت. این هم تصویری ماهواره ای از كانون زمین لرزه؛ 

 

 

 



«دكتر سید مهدی جوادی» فرماندار جدید پارس آباد مغان می شود

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
آران مغان: یك منبع آگاه خبر داد: «سید مهدی جوادی» بعنوان فرماندار جدید پارس آبادمغان معرفی شده و طی روزهای آتی بر مسند فرمانداری این شهرستان مرزی می نشیند.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آب شرب شهرستان پارس آباد آلوده است؟

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

آران مغان: آب شرب پارس آباد مغان هیچگونه سلامت بهداشتی ندارد و مصرف آن در درازمدت ضربات جبران ناپذیری به مردم این شهرستان وارد خواهد كرد.

در این خصوص حجت الاسلام حبیب برومند نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس هم تاكید كرده كه: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد فاضلاب صنعتی ارمنستان است و پوشش روی این فاضلاب صنعتی سخنی دروغ و گزاف است.

لینك مطلب



سواركاران اسب استان اردبیل كورس گذاشتند

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

گرمی ، اردبیل - ایرنا - مسابقه اسب سواری ورزشكاران استان اردبیل درگرامیداشت دهه فجر روز جمعه در حاشیه دریاچه گیلارلوی گرمی برگزار شد.

 علی عزیزی رییس اداره ورزش و جوانان گرمی روز جمعه در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: توجه به اسب سواری در دین اسلام ، احیای ورزش سنتی اسب دوانی عشایر و ارج نهادن به استقبال مردم از این رشته ورزشی از اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی افزود: در این مسابقه 12 چابك سوار از شهرستان های گرمی ، اردبیل ، بیله سوار ، پارس آباد و خلخال در دور دریاچه گیلارلو به امتداد پنج كیلومتر اسب دوانی كردند.

در پایان محسن بدری و علی هژبری از گرمی به عنوان سواركاران اول و دوم و مهران جوادی از بیله سوار به عنوان سواركار سوم این رقابت ها معرفی شدند.

ورزش مهیج اسب دوانی در گرمی علاقمندان زیادی دارد و همه ساله در سرمای بهمن ماه از گرمای استقبال مردم از این مسابقه كم نمی شود.


آیا تدریس به زبان مادری در ایران عملی می شود ؟

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه ریاست جمهوری در مورد اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی ، بارها در مورد تدریس زبان اقوام صحبت كرده و اقوام و زبان آنها را نه تهدید بلكه فرصت دانسته اند .

در هفته های اخیر و در سفر رئیس جمهور دكتر روحانی به استان خوزستان نیز آقای یونسی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت :

" آموزش به زبان اقوام در دستور كار است ، آموزش به زبان مادری برای سایر زبانها از جمله مردم عرب خوزستان در دستور كار است " ، وی در باره تدریس به زبان مادری در میان اقوام توضیح داده گفت :

" در نشست هایی كه با وزیر آموزش و پرورش داشتیم قرار شد برنامه ای مدون شود تا این مسئله حل شود ."  ایشان گفتند : " تدریس به زبان مادری از جمله برنامه های آموزش و پرورش است و در حال انجام تحقیقات  بر روی آن هستند ، آموزش و پرورش زبان اقوام را تا مقطعی كه لازم باشد برایشان تدوین می كند ."

جملات بالا و توضیحات دیگر در مورد تدریس زبان اقوام بارها از زبان دستیار ویژه رئیس جمهور بیان شده و در مطبوعات و رسانه ها منعكس شده است ، بر همین اساس ملیّتهای غیر فارس ایران نیز خودرا برای اجرای اصل 15 قانون اساسی و تدوین زبان مادری برای تدریس در مدارس و دانشگاهها آماده می كنند .

جهت مطالعه بقیه مطلب كلیك كنید



توكل لطفی مدیركل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری شد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

اردبیل- ایرنا- مجید خدابخش ، استاندار اردبیل در حكمی ˈتوكل لطفیˈ را به سمت مدیركل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری منصوب كرد.

لطفی پیش از این در دوره دولت اصلاحات فرماندار گرمی مغان و نیز فرماندار تویسركان در استان همدان بود. مجید خدابخش در بخشی از این حكم ابراز امیدواری كرده است كه نامبرده با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود در اجرایی نمودن ماموریت های تعیین شده در پشبرد اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید كوشا و موفق باشد. گرمی نیوز ضمن تبریك این انتخاب به آقای لطفی امیدوار است كه خطه مغان در سایه توجه این عزیزان بیش از پیش در راه توسعه و آبادانی قدم گذارد.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش