گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مرداد 1391 | گرمی نیوز

تولد یك زلزله ، مرگ هزاران نفر / تایماز اوجاقلو

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نوشته‌ای پر از درد. دردهایی كه هر روز در گوشهایمان زوزه می‌كشند....
نوشته‌ای پر درد به قلم تایماز اوجاقلو تقدیم به بازماندگان زلزله آزربایجان و كسانی كه درد وطن دارند.


چندین ساعت است كه زیر تلی عظیم از خاك، چوب و سنگ گیر افتاده است. دیگر از آن غرش عظیم زمین با مخلوط گوشخراش فریادها و ضجه‌های زنان و كودكان روستا كه "علی" (ع) و "ابالفضل" را مدد می‌خواستند خبری نیست. سكوت محض!

و گذر ثانیه‌ها كه بهایی برابر عمر او را می‌پردازند.

همه چیز دقایقی قبل اتفاق افتاد. زمین زیر پایشان آرام و قرار نداشت. مانند زنی آبستن به خود می‌پیچید؛ فریاد می‌كشید و ناله می‌كرد. زمین زیر پایش مخلوقش گرد مرگ و تباهی را  به دنیایش می‌پاشید. در كسری از ثانیه دیوارها خراب شدند و سقف چوبی و گلی بر رویشان خراب شد. در آخرین لحظات مادرش را دید كه از داخل آشپزخانه به طرفشان می‌دوید ولی در دو متری او و خواهر كوچكترش زمین خورد. همان لحظه بود كه یادش افتاد دست خواهرش را گرفته و كشان كشان و دوان دوان به سمت مادر در حال دویدن بودند. خواهرش جیغ می‌زد و مغز استخوانش می‌سوخت. در حین دویدن چندین بار هم زمین خوردند. قدرت فكر كردن از او گرفته شده بود. تصمیمش عوض شد خواست به سمت در بدود و خواهرش را به خارج از خانه برده سپس برگردد و به مادر كمك كند.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

آقای احمدی‌نژاد كجا رفتید؟ / زیارت مستحبی مهمتر است یا زلزله آذربایجان؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

*اجلاس ، ساعت 22:30 سه شنبه در مكه برگزار می شود ولی احمدی نژاد صبح روز دوشنبه به عربستان رفت، یعنی دو روز و یك شب زودتر!


عصر ایران: سفر آقای احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به عربستان به همراه نزدیك ترین یاران سیاسی خود ، از جمله بقایی ومشایی و چند تن از وزرای كابینه ، "یك روز زودتر از موعد اجلاس عربستان" در شرایطی كه حتی دو روز هم از از فاجعه زلزله در استان آذربایجان شرقی با آن هم كشته و مجروح و بی خانمان ، نگذشته ، شگفتی جدیدی در برابر دیدگان مردم قرار داده است....

....همین چند روز پیش باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا كه برای یك سفر انتخاباتی به یكی از ایالت های آمریكا رفته بود پس از حادثه تیراندازی در سینمایی در كلرادو كه به كشته شدن 14 شهروند آمریكایی انجامید برنامه خود را سریعا قطع كرد و به كاخ سفید بازگشت .

سال گذشته حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان هنگامی كه برای شركت در اجلاس سازمان همكاری های شانگهای به چین رفته بود پس از حادثه كشتار غیر نظامیان افغان به دست نیروهای آمریكایی در ولایت لوگار ، سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به كابل بازگشت. كرزای در دسامبر سال گذشته میلادی نیز كه به چند كشور اروپایی سفر كرده بود پس از وقوع چند انفجار انتحاری در روز عاشورا كه به كشته شدن دهها تن از شیعیان عزاداركشورش انجامید سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به كشورش بازگشت.

همین چند هفته پیش رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه وقتی هواپیمای این كشور توسط سوریه سرنگون شد ، در یك سفر رسمی در برزیل بود و پس از این حادثه سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به آنكارا بازگشت.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

ایلنا: هشدار در مورد بروز فاجعه انسانی در آذربایجان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


ایلنا: تعداد كشته شدگان تنها در چند ده در یك بخش ۳۰۰ نفر بوده است/ در مجموع بیش از ۵۰۰ روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند/ مشاهدات خبرنگار ایلنا از نبود غذا و داروی كافی درمناطق زلزله زده حكایت دارد.

ایلنا: در حالی كه آخرین آمار كشته شدگان در زلزله استان آذربایجان شرقی ۳۰۶ مورد اعلام شده است اما پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حكایت ازنادرست بودن این آماردارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، زلزله در چهار شهرستان هریس، كلیبر، اهر و ورزقان به وقوع پیوسته است كه كلیبر نسبت به شهرستان‌های دیگر كمتر آسیب دیده است.

بنابراین گزارش شهرستان هریس، اهر و ورزقان به ترتیب ۹۶، ۳۲۵ و۱۱۰روستا دارد كه تقریبا بیشتر آن‌ها با خاك یكسان شده است.

این گزارش حاكی است در مجموع بیش از ۵۰۰ روستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.تنها، نگاهی به تلفات بخش هریس كه در آن 96 روستا وجود دارد كه نزدیك به 80 تا 100 درصد تخریب داشته‌اند نشان می‌دهد كه آمار تلفات بیش از آن چیزی است كه توسط مسئولان اعلام می‌شود؛ روستای قره‌بلاغ 60 نفر، با جاباش60 نفر، دغ دغان 10 نفر، مشیر آباد 8 نفر، دیبلكی11 نفر، كویج40 نفر، نچاران 60نفر و آوشاد 2 نفر.

هنگامی كه مجموع كشته شدگان زمین لرزه اخیر تنها در یك بخش هریس به 251 نفر بالغ می‌شود اعلام آمار رسمی 306 نفر كشته اندكی تامل بر انگیز است.

همچنین درحالی كه روزگذشته یك مقام مسئول از عدم هرگونه مشكلی درزمینه غذا و دارو برای زلزله زدگان سخن گفته بود مشاهدات خبرنگار ایلنا از نبود غذا و داروی كافی درمناطق زلزله زده حكایت دارد.

براساس این گزارش حتی بسیاری از روستا‌ها چند ساعت بدون غذا به سر می‌بردند.

 این گزارش می‌افزاید: ازآنجایی كه بیشتر روستاهای زلزله زده در بلندی كوه‌ها قرار دارند به نظرمی رسد پوشش این۵۰۰ روستا  از نظر غذا و دارو با مشكل مواجه شده و نیاز به كمك‌های گروه‌های داوطلب مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

بنابر این گزارش در صورت ادامه این وضعیت و عدم ارسال غذا و داروی كافی به زلزله زدگان، احتمال بحران و بروز فاجعه انسانی قابل پیش بینی است.
پایان پیام


1391/5/23 - 14:30
كد خبر : 292914  



آخرین اخبار مرتبط با زلزله آزربایجان / آفرین بر غیرت ورزشكاران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

همزمان با غیرت عالی نمایندگان آزربایجانی مجلس شورای اسلامی ورزشكاران و به خصوص تیم‌های فوتبال با همت بلند به یاری زلزله زدگان شتافتند. گرمی نیوز به همه این عزیزان خسته نباشید می‌گوید و مجددا برای خانواده‌های عزادار صبر و برای مصدومان سلامتی آرزومند است.

- وارش اسپرت:‌ بیانیه تسلیت هواداران داماش گیلان خطاب به مردم آذربایجان 

- گل: همت عالی استقلالی ها برای زلزله زدگان آذربایجانی / حقوق یكماه اعضای كادر فنی و بازیكنان تقدیم مردم آسیب دیده خواهد شد

- فارس:‌ علی كریمی: فكرمان لحظه‌ای از زلزله‌زدگان غافل نیست/باید دست همدیگر را بگیریم

- فارس:
كمك ۵۰ میلیون تومانی تیم ملوان بندر انزلی به زلزله زدگان

- فارس: بازی پرسپولیسی ها با لباس مشكی به یاد جانباختگان زلزله

- فارس: ارسال اولین محموله باشگاه پرسپولیس برای زلزله‌زدگان

- فارس:
قاسم رضایی مدال طلای المپیك را به زلزله‌زدگان تقدیم كرد

- فارس: حضور علی دایی در جمع زلزله‌زدگان اهر و ورزقان

- فارس:
برگزاری دیدار استقلال - تراكتورسازی به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

- خبرآنلاین:
كریم باقری: در مورد كمك به زلزله زدگان فقط شعار ندهید، عمل كنید

- فارس: قلعه‌نویی با زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی ابراز همدردی كرد

- فارس:
پیشنهاد بازی دوستانه ملوان و تراكتورسازی برای كمك به زلزله‌زدگان

- اوج نیوز: به منظور همدردی با زلزله زدگان آذربایجان شرقی/حدادی (دارنده مدال نقره پرتاب دیسك المپیك 2012 لندن) امروز عازم تبریز می شود.

- اوج نیوز:  درخواست باشگاه تراكتورسازی از سازمان لیگ / یك دقیقه سكوت به یاد زلزله زدگان

- ایلنا: اهداء ۱۰ درصد از حقوق خبرنگاران ایلنا به زلزله‌زدگان آذربایجان





6 اكیپ امدادی شهرستان مغان (گرمی) در مناطق زلزله زده امدادرسانی می كنند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


   رئیس جمعیت هلال احمر گرمی از امدادرسانی 6 اكیپ امدادی این شهرستان در مناطق زلزله زده اهر خبر داد. عبدالحسین نجفی كه در شهرستان اهر حضور دارد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود:ساعتی بعد از وقوع زمین لرزه، 20 امدادگر جمعیت هلال احمر گرمی به مناطق زلزله زده اعزام شده و پیشتر از سایر شهرستان ها، مصدومان را به مراكز درمانی اهر و تبریز منتقل كردند. وی گفت:تاكنون 4 دستگاه آمبولانس،2 دستگاه خودروی پیكاپ و یكصد چادر هلال احمر گرمی به شهرستان اهر ارسال شده است. وی با اشاره به تداوم كمك های ارسالی از شهرستان های مختلف به مناطق زلزله زده اظهار داشت:مقادیری مواد غذایی از گرمی به منطقه ارسال و توزیع شده است.

http://aieneh.blogfa.com/post-1855.aspx



آخرین اخبار مرتبط با زلزله آزربایجان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

پاپ یاد قربانیان زلزله آزربایجان را گرامی داشت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

خبرگزاری مهر: پاپ امروز در مراسم مذهبی رور یكشنبه یاد قربانیان زلزله ایران و كشته شدگان سیل در فیلیپین را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "كالگری هرالد" ، پاپ بندیكت شانزدهم رهبر كلیسای كاتولیك جهان امروز در مراسم دعای روز یكشنبه در واتیكان یاد قربانیان زلزله ایران در استان آذربایجان شرقی را گرامی داشت.

وی همچنین برای قربانیان سیل فلیپین در روزهای اخیر كه 66 كشته و 40 هزاربی خانمان برجای گذاشت نیز دعا كرد.




شباهت‌ها و تفاوت‌های زلزله آذربایجان با زلزله بم/ 120 پس‌لرزه در 15 ساعت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

عباسعلی تسنیمی رئیس پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به زمین‌لرزه بزرگ آذربایجان شرقی اظهار داشت: كمتر اتفاق می‌افتد كه دو زلزله بزرگتر از 6 ریشتر در نزدیكی هم اتفاق بیفتد.

تسنیمی با بیان اینكه گسل‌های فعالی در آن منطقه شناسایی نشده است، تصریح كرد: حتی گسل‌هایی كه مطالعات تاریخی مشخص كرده، بیشتر به تبریز نسبت داده شده‌اند، لذا ما وقوع همچنین زلزله‌ای را در این ناحیه پیش‌بینی نمی‌كردیم و این نشان می‌دهد داده‌ها و اطلاعات تاریخی می‌توانند تا حدودی سؤال برانگیز باشند.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

بازسازی مناطق زلزله‌زده از فردا / آمار نهایی قربانیان حادثه

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسن قدمی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره آخرین اقداماتی كه پس از زلزله آذربایجان شرقی انجام شده است، اظهار داشت: روز شنبه زلزله‌ای به شدت 6.2 ریشتر در سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد كه با توجه به عمق زلزله بلافاصله آماده‌باش كامل به مدیریت بحران استان و جمعیت هلال‌احمر داده شد.

وی با اشاره به بافت روستایی مناطق زلزله‌زده،درباره تلفات این حادثه گفت:براساس آخرین بررسی‌ها در زلزله اخیر 227 نفر فوت كردند و هزار و 380 نفر نیز مصدوم شدند كه از این تعداد حدود 500 نفر بستری هستند و مابقی نیز پس از مداوا مرخص شده‌اند.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

هواداران تراكتور غیرتشان را نشان دادند(كمك به زلزله زدگان) + عكس

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن


سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش