گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آذر 1391 | گرمی نیوز

لیسانس، حداقل مدرك برای كاندیداهای انتخابات شورای شهر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

با افزایش سطح تحصیلات در میان اقشار مختلف جامعه، مدرك مورد نیاز برای احراز نمایندگی مردم نیز در حال تغییر است. اگرچه این امر به لحاظ نظری مثبت تلقی می‌شود، ولی باعث كنار گذاشته‌شدن افراد باتجربه‌ای می‌شود كه به هر لحاظ به لحاظ كاردكرد مدیریتی از هر تحصیل كرده‌‌ای متبحرتر هستند و تنها به اقتضای سن و وضعیت آموزش و پرورش در دوران زندگی‌شان، نتوانسته‌اند تحصیلات خود را در سطح دانشگاهی به اتمام برسانند. گرمی نیوز در یكی از مطالب خود به این موضوع اشاره كرده بود. شاید می‌شد این مساله را با تاثیردادن مساله سن حل كرد. یعنی سطح تحصیل مورد نیاز برای افراد دهه‌های مختلف را به صورت متفاوت تعریف كرد و.....
به هر لحاظ با كلیك برروی لینك زیر می‌تواند  این خبر را از خبرگزاری ایسنا بخوانید.

لیسانس، حداقل مدرك برای كاندیداهای انتخابات شورای شهر / خبرگزاری ایسنا


كردوانیسم و خربزه كاری در كره ماه / دكتر حسین آخانی - استاد دانشكده زیست شناسی دانشگاه تهران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در پی سخنان ناامید كننده كردوانی برای نابودی دریاچه‌ها و جنگلها و تبدیل دریاچه ارومیه و كل كشور به كویر برای استفاده گردشگری و تجاری، جامعه علمی كشور و افكار عمومی منطقه آزربایجان به این مساله واكنش نشان داد. سایت آزادلو نیز در این مورد مقاله‌ای را منتشر كرده است. همه این عوامل باعث شد تا گرمی نیوز نیز به این حركت مقدس بپیوندند و در افشای رسوایی جناب كردوانی برای تبدیل كشور به بیابان و كویر پیشقدم شود. به نظر گرمی نیوز كسی كه از ابتدای عمر خود در كویر بزرگ شده است و روحا با مفاهیمی چون دریا، جنگل، سبزه‌زار و... بیگانه است نباید بیش ازا ین نیز انتظار داشت. حتما با كلیك برروی ادامه مطلب همه نوشته را به صورت كامل بخوانید.


نمی دانم باید دعوت دوست گرامی آقای محمدی را در نقد آقای دكتر كردوانی جدی بگیرم یا نه. اگر بخواهم در نقد نظر ایشان در پر كردن دریاچه ارومیه با شن و ماسه بنویسم كه این حرفشان به حدی فاقد ارزش علمی است كه بیشتر به طنز شبیه است تا نظریه.  و طبیعی است كه ارزش قلم فرسایی را هم ندارد. البته دوست عزیزم آقای مهندس درویش این كار را به خوبی انجام داده اند و تكرار آن لازم نیست.

.....
چرا ارزش پول ما به یك باره تا این حد تنزل كرد؟ اتفاقا پاسخ این سوالها در انحراف دستگاهی است كه كارش كردوانی سازی است.

.....
هر چند نظریه پر كردن دریاچه ارومیه ایشان با شن و ماسه رگ گردن همه متخصصان و دردمندان محیط زیست ایران را برجسته می كند، اما نان پیمانكاران و مهندس نمایان سوسولی كه در دفترهای لوكس شان در الهیه تهران نشسته اند سالهاست كه با این دست نظریات در دیگ بزرگ روغن فرو می رود. بیخود هم نیست كه باید هم انواع القاب دهن پر كن را برای جناب استاد بتراشند تا ایشان همچنان با نظریات بدیع شان تضمینی برای نان آوری پروژه های مخرب و جیب پركن آنها باشد. پروژه هایی مانند جاده كلانتری از وسط دریاچه ارومیه، اتوبان شمال، انتقال آب خزر به استان جناب استاد، جاده كشی در سواحل خزر، وصل كردن قشم به بندر عباس و سد سازی بر تمامی رگهای حیاتی ایران گوشه ای از گلهای مصنوعی است كه بر كویر تفتیده ایران كاشته اند و نتیجه اش جز بیابانی شدن و زشت تر شدن بیشتر ایران زمین نداشته و خدا می داند چه كسی بایستی تابان این همه ندانم كاری را بدهد.

....
اگر به جدول رتبه ارجاع به مقالات ایران در سایت ISI نگاه شود در خیلی از رشته ها در جهان یا آخرین هستیم و یا تا قعر جدول چند پله فاصله داریم. بد نیست بدانید كه اتفاقا استاد كردوانی هم دو مقاله ISI در خصوص كویر لوت منتشر كرده اند:
 
به استناد همان سایت از سال 1978 و 1979 كه این دو مقاله منتشر شده اند، حتی یك نفر هم به آنها ارجاع نداده است.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

بورالارا تاریخن موغان دئییرلر؛ لوطفن سیز قبول ائتمه‌یین!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

موغان و اونون سینیرلاری باره‌سینده اولان بحث اوزونا چكمك‌ده‌دیر. حقیقت و اوجارود آدلی اوخوجولاریم بو باره‌ده یانلیش دوشونجه‌لرینی قئیری دئموكراتیك و قئیری علمی یوللارلا ثابیت ائتمك‌لرینه داوام ائدیرلر و من مجبور اولدوم اونلارین نئچه نظرین قبول ائتمه‌دن سیلیم.
من بوردا بیر تاریخی نقشه گوستره‌جه‌یه‌م. نقشه‌ده موغانین سینیرلاری بللی‌دیر. سیزین‌ده الینیزده هانسی‌سا یازی و یا نقشه وارسا گوسترین. منطقه‌ و یا بولوم ایچینده بولوم اولماق چوخ عادی بیر حال‌دیر. اوجارود موغانین بیر گوشه‌سی‌دیر. موران‌دا اوجارودون بیر گوشه‌سی‌دیر. ظاهرا كندیده مورانین بیرگوشه‌سی‌دیر و....
بونلار چوخ ابتدایی بیر مساله‌لردیرلر. بونلارین باره‌سینده بحث ائتمك چوخ گولمه‌لی‌دیر. من اوزومون عالی تحصیلاتیم جوغرافیا و تاریخی جوغرافیا ایله ایلگی‌لی اولدوغو اساسیندا بئله بیر ساده بحث‌لره گیرمك‌دن گئری چكیلیرم.
هر حالدا سندینیز وارسا من یایماغا حاضیرام. اوغورلار.




واقعا هم "بد نیست" / نگاهی به مطلب وبلاگ شهرستان گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

وبلاگ شهرستان گرمی مغان، در مطلبی با عنوان "بد نیست" به مطلب جالبی اشاره كرده‌است. بد نیست كه مانیز این مطلب بخوانیم. و البته بد نیست كه این اعمال خوب را در دوره هر كسی كه می‌خواهد باشد خوب نگاه كنیم. چه از طرف كسی باشد كه ما در "باند" اوییم و چه از طرف كسی كه در باند او نیستیم. و برای گرمی نیوز كه حداقل در وضعیت فعلی خود را متعلق به هیچ باندی نمی‌داند تعریف و تمجید از كارهای درست و انتقاد صحیح از كارهای ضعیف متعلق به هرباندی كه باشد امری پسندیده است. و امیدوارم اگر روزی گرمی نیوز در راستای افكار باند خاصی قرار گرفت در آن موقع نیز همین نظرات را داشته باشم.


بد نیست نگاهی به همین دیروز خودمان بیاندازیم همان دیروزی كه خیابانها و كوچه های گرمی تشنه ی جرعه ای اسفالت بودند.همان خیابانهایی كه راننده تاكسی هارا به فریاد درآورده بود همان خیابانهایی كه رنگ و بوی اسفالت را فراموش كرده بودند-با توجه به واقع بودنه بسیاری از كوچه های وسط شهر در گل و لای همچنان تشنه ایم تشنه

اما وظیفه ما بعنوان یك شهروند چیست؟

آری شهروندی كه میبیند بعد از سالیان دراز اسفالتی به خیابانهای بسیار بد (من جمله محله شهریار و سربالایی جاده پارك و پیچ پایین آژانس اذربایجان و ترمیم بسیاری دیگر از جاده و خیابانها) شهرش سرك میكشد دیگر زبان به طعنه نمیگشاید و تدبیر و انجام حتی كوچكترین كار را به سخره نمیگیرد!

میدانی چرا؟چون از همین كمترین ها محروممان كرده بودند...همین كمترینها برایمان بسیار شده بود

من نمیگویم كه اینكار یعنی آخر تدبیر و فوقالعاده نه-فقط میگویم وقتی كسی حتی به زور میخواهد از جایش بلند شود دست یاری دراز كنیم نه اینكه با لگد های متوالی وی را زمین گیرتر كنیم!




انتقاد سایت آزادلو از نماینده شهرستان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

آزادلو از سایت‌هاییست كه در باره رفتارهای نماینده شهرستان عموما ساكت بوده است. این سایت در آخرین پست خود به انتقاد از تغییر و تحولات در ادارت شهرستان پرداخته است. گرمی نیوز هر گونه انتقاد منطقی بر رفتار مدیران شهرستان را به فال نیك می‌گیرد و امیدوار است كه هیچكدام از این انتقادات بر حسب باج‌خواهی و ضدحال زدن نباشد. یعنی به دلیل عدم قدرت دادن به یك شخص خاص نباشد.
دلیل این نكته آخر انتقادی بود كه چند ماه پیش سایت آزادلو بر نماینده شهرستان وارد كرده بود و به نوعی از ایشان خواسته بود كه هوای باندها! را داشته باشد. در همان موقع گرمی نیوز به این شیوه انتقاد كردن انتقاد وارد كرد و باج دهی و رواج باند و باندبازی را تقبیح كرد.


و اما مطلب را از لینك زیر بخوانید:

عزل و نصب به روش [ م و س و ی ]


دركنار آسفالت ایستادن عضو شورای منحل شده هیچ اعتباری برایش نمی آورد بلكه باعث ..../ آذرقلم گرمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

باز هم آذرقلم گرمی و بازهم انتقاد تند نسبت به شورای به انحلال كشیده شده! شهر گرمی مغان

جالبترین چیزی كه دراین موضوع مشاهدشد وموجبات خنده مردم را فراهم آورد حضوررئیس شورای منحله شهر گرمی برسر كارگران آسفالت ریز بود.!!!! دستانش درجیب بود وهراز گاهی ازجیب بیرون می آورد وحركاتی نمایشی از خود نشان می داد. می خواست به مردم بگوید كه منهم هستم و..................

آرديني اوخو -ادامه مطلب

نام مغان و پورتال وزارت كشور

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در پی مباحث مطرح شده در فضای مجازی درباره نام مغان و حدود جغرافیایی آن، گرمی نیوز نیز مطالبی را در این باره انتشار داد. یكی از خوانندگان وبلاگ در نظری اعلام داشت كه در پورتال وزارت كشور نام شهرستان مغان (گرمی)، به صورت گرمی درج شده است. نتیجه گیری ضمنی ایشان این بود كه نام این شهرستان و خود این شهرستان ربطی به مغان ندارد.
گرمی نیوز برحسب وظیفه مساله را پیگیری كرد و با مراجعه به پورتال وزارت كشور نام شهرستان‌های استان اردبیل را پیدا كرد:


# شهرستانمركز شهرستانتاریخ تاسیساستان
1نیر
نیر
1376
اردبیل
2اردبیل
اردبیل
1316
اردبیل
3خلخال
خلخال
1322
اردبیل
4كوثر
گیوی
1375
اردبیل
5مشگین شهر
مشگین شهر
1327
اردبیل
6بیله سوار
بیله سوار
1370
اردبیل
7سرعین
سرعین
1388
اردبیل
8پارس آباد
پارس آباد
1370
اردبیل
9گرمی
گرمی
1355
اردبیل
10نمین
نمین
1375
اردبیل
http://portal2.moi.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=acba9e9d-33d8-4823-88df-8b02d009eb2e

همانطور كه در جدول فوق مشاهده می‌شود در پورتال وزارت كشور هیچ نامی از منطقه تاریخی مغان نیست. یعنی هیچ شهرستانی با نام مغان موجود نمی‌باشد!!!!
پس می‌توانیم نتیجه بگیریم كه اصلا ما منطقه‌ای به نام مغان نداریم!!!!
ولی همه ما می‌دانیم كه منطقه مغان وجود دارد و وجود آن امری بدیهی است. دوستان به جای حرف‌های سطحی لطف كنند و در این باره لااقل یك مدرك و منبع علمی نشان دهند - اگر می توانند.



آذربایجان توریزم سئكتورو اوزره، موغان توریزم بؤلگه‌سی / حمید جبارلی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
بیلدیگینز كیمی بو گونكو دونیامیزدا توریزم صنعتی، دوولتلرین گلیرینده، بویوك رول اویناماقدادیر. بیر چوخ دوولت‌لر ایلده میلیاردلار دولار بو ساحه‌دن پول قازانیرلار. اونلارین عكسینه موغان شهریستانیندا بو صنعته ائله‌ده توجه ائدن یوخدور. بئله بیر دورومدا گوزل كندلریمیزین اهالی‌سین كوچورتمك و كندلریمیزی بوشالتماق داهادا یانلیش بیر مساله‌دیر. بو مقاله بو اونملی مساله یه توخونماقدادیر.
مقاله ایمیل طریقی‌ایله گرمی نیوزون الینه چاتیب‌دیر و سورغولاریم اساسیندا، ایلك دفعه گرمی نیوزدا یاییلیر.


آذربایجانا اسكی دؤوردن  ایلك سیّاحلار تیجارت، دینی و سیاسی آماجلارلا ایلگی­لی گلمیشلر. «ائرامیزدان اوّل آذربایجاندا اولموش سیاح و عالیملردن پلوینی‌نین، پلوتارخین، هرودوتون، پتولومی و استرابونون آدلارین چكمك اولار»(1- ص.9) . دوقتور آصلانوو آرتیریر: «... آذربایجان قدیم دؤورلردن بؤیوك ایپك یولو اوزرینده موهوم دایاناجاق كیمی  تانینان بیر اؤلكه اولموشدور...ایپك یولو تراسی اوزرینده تبریز، اردبیل، ماراغا، گنجه، ناخجیوان، اوردوباد و نوخا(شكی) موهوم بین­الخالق مركزینه چئوریلمیشدی».

آرديني اوخو -ادامه مطلب

به لشكر آزربایجان بپیوندید

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن



موغان هاردادیر؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

موغان هاردادیر؟ و یا هارادیر؟
بعضی واختلار اولور بیله سووارلی و یا موغان شهرلی سویداشلاریمیز دئییرلر گئرمی موغان نان دئییل و یا بعضی گئرمی لی لر دئییرلر بیز موغان لی دئییریك بیز گئرمی لییك!!
بونلار سیاست چی لریمیزین بیزیم باشیمیزا گتیردیگی اویون دور. سئچكی لر زامانی بو سوزلرله اوزلرینه سس قازاناردیرلار. او زامان لار هله من اوشاق ایدیم....
سیاست چی لرین جورون چكمك دوشور یازیچیلار بوینونا....

موغان هاردادیر؟ كلیك ائدیب اوخویون....



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش