گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

مسئول موقت دفترنماینده مردم شهرستان مغان (گرمی) در مجلس شورای اسلامی معرفی شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نماینده شهرستان مغان (گرمی) در جلسه شورای اداری این شهرستان٬ میرجلال پناهی را به عنوان رابط وی و ادارات شهرستان گرمی معرفی كرد. به گزارش گرمی نیوز از آینه حجت الاسلام والمسلمین میرقسمت موسوی اصل گفت:تا آغاز بكار رسمی دفتر نماینده مجلس در گرمی٬ پناهی موقتا به عنوان پل ارتباطی مسئولان با وی خواهد بود.

نماینده گرمی افزود: به زودی محلی مناسب برای گشایش دفتر نماینده٬ از سوی فرمانداری گرمی تامین خواهدشد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

دوستاق . . . / سید مصطفی جمشیدی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نه گؤزل دیر دوستاقلانماق

كیپریكلریوین آرخاسیندا!

ایلك دفه اوچون عؤمرومده

هئچ هوسیم یوخ

آزادلیغا...




آرديني اوخو -ادامه مطلب

داش چوبان / سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سایین سید محمد ابراهیمی نین آشاغیدا گلن یازی سی ایلك اونجه ائل‌بیلیمی درگیسی نین، 39-نجو سایی ندا یاییلیب دیر. گرمی نیوز بو گوزل مقاله نی میل موغان وئبلاگی ندان اوخوجولارینا سونور.


یاشلیلاریمیز اسكی دن بئله دئییرلر؛ بیر چوبان چوخ سوسوز ایمیش، تانریدان ایسته ییر اونا سرین سو یئتیرسین، چوبان آند ایچیر: « منه سو یئتیرسن سورولریمدن یئددی سین قوربان كَسرم ». آللاهین امری ایله یئردن بولاغ جوشور، چوبان دویونجا اوندان ایچیر. سورونو اوتارماغا داغلارا ساری آپاریر. داغین اوجا بیر یئرینده دینجلمه یه اوتورور و ایچدییی آند یادینا دوشور. او كوفر ائله ییر و سورودن قوربان كسمك یئرینه، باشیندان یئددی بیت تاپییب اؤلدورور و « بودا سنین قوربانین » دئییر. چوبان ائله بئله ائتدییی حالدا آللاه ساریدان قارغانیر و سورولری ایله بیرلیكده قورویوب داشا دؤنور.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

اندر حكایات یك شهر غریب - خواهر ملا نصرالدّین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

متن زیر و كاریكاتورهای مربوطه توسط خواهر ملاّ نصرالدّین به ایمیل نصرالدّین ارسال شده است.

 

قبل از حكایت:

ای خدای من! همانا تو مرا به كاری مكلف نمودی كه خود بر آن كار ،از نفس من مالك تر هستی وقدرتت بر خود من و بر انجام تكلیفم از توانایی من غالب است پس تو از افعال نفس من،آن عملی را به من عطا كن كه به آن عمل راضی باشی و در یافت دار آن را از من كه موجب خشنودی تو شود...

صحیفه ی سجّادیه

ادامه مطلب را بخوانید....

آرديني اوخو -ادامه مطلب

نگاهی به وضعیت سیاسی گرمی مغان بعد از انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

آنگونه كه در برخی از شهرستانهای كوچك كشور باب شده ، بدنبال هر انتخابات مجلس و موفقیت نماینده یا نمایندگانی ، تغیر و تحولات در پستهای اداری شهرستان شروع می شود اما این تغییرات در برخی شهرستانها كارشناسانه و در برخی طایفه ای و باندی و گروهی است . منظور از تغییرات كارشناسانه اینست كه افرادی كه از نظر مدیریت ، مردمداری و ... خوب عمل نكرده و منتسب به نماینده قبلی هم هستند باید تغییر یابند و این تغییر هم برای نماینده و هم برای مردم و نهایتا هم برای شهر و شهرستان مفید می باشد و چنین اقدامی پسندیده و قابل قبول است ولی تغییرات باندی و گروهی و طایفه ای كه بیشتر در شهرستان ما هم رواج یافته و می رود كه به قانون غیرقانونی در داخل شهرستان مبدل شود مذموم است. هیچ عقل سلیمی نمی تواند قبول كند كه فردی كه از نظر مدیریت و مردمداری و ابتكار و خلاقیت در عمل و... در حد قابل قبول و خوب و حتی عالی است ولی در انتخابات یا كنار كشیده و بصورت علنی از كسی طرفداری نكرده و یا در جبهه مخالف نماینده پیروز بوده ، باید تغییر یابد و بجایش فردی بیاید كه در جریان تبلیغات برای نماینده پیروز، فعالیت چشمگیر داشته است و این در واقع سهم خواهی از انتخابات است و نتیجه آن شهر و شهرستانی است بنام گرمی مغان كه در آن با چنین وضعیت دردآوری در حال زندگی كه نه بلكه جنگ با زندگی هستیم.
بعد از این مقدمه كوتاه می خواهیم خوانندگان وبلاگ را در جریان آخرین وضعیت تغییر و تحولات سیاسی گرمی مغان قرار دهیم البته با ذكر این نكته كه هنوز برای تحلیل بیشتر موضوع خیلی زود است.
اولین رئیس اداره ای كه قرعه تغییر بنام ایشان افتاد كسی نبود جزعلی دولتخواه رئیس اداره تعاون و از خاندان دولتخواه های معروف كه زمانی نه چندان دور بصورت خانوادگی مزه ریاست ادارات مختلف را در گرمی مغان به نوبت چشیدند و شاید چنین فرصتی تا ابد، دیگر بدستشان نیافتد.

ادامه مطلب را بخوانید.....


آرديني اوخو -ادامه مطلب

از هفته آینده خرید گندم مازاد كشاورزان شهرستان مغان (گرمی) آغاز می‌شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

این هفته خرید گندم مازاد كشاورزان استان اردبیل آغاز شده است و از هفته آینده كشاورزان شهرستان مغان (گرمی) نیز می‌توانند گندم مازاد خود را، به نرخ مصوب دولتی، تحویل مراكز خرید دهند. به گزارش گرمی نیوز از آینه فرماندار شهرستان مغان (گرمی) با اعلام این خبر اظهار داشته‌اند : میانگین تولید سالانه گندم در شهرستان گرمی ۱۲۰ هزار تن می باشد. وی سطح زیر كشت این محصول را در این شهرستان بیش از ۷۰ هزار هكتار برشمرد.

متن كامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید....

آرديني اوخو -ادامه مطلب

چرا چهار ماه حقوق كارگران شهرداری پرداخت نشده است؟!! / آزادلو

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

كارگران شهرداری شهر گرمی مغان در وضعیت اقتصادی بسیار بدی قرار گرفته‌اند. عدم پرداخت ماهیانه حقوق افرادی كه كل زندگی‌شان با همین پول می‌گذرد با این نرخ تورم وضعیت اسفناكی برای كارمندان ایجاد كرده است. مدیریت ضعیف اعضای شورا و شهرداری علاوه بر مردم عادی كوچه و بازار، كارمندان شهرداری را نیز در تنگنا قرار داده است. اگر بخواهیم عادلانه صحبت كنیم شورای شهر فعلی ضعیف‌ترین شورای از ابتدای تاسیس آن در شهر گرمی مغان بوده است. خداوند به كارمندان شهرداری صبر عنایت كند.


 سلام به همه ی شما ها عزیزان شهرستان گرمی علی الخصوص آقایان شورا و شهرداری محترم و اهل كار و با پشتكار شهرمان كه واقعا دستش درد نكنه با این همه زحماتی كه برای شهر میكشه تعریف بسه كه هندونه زیر بغلش نزاریم آقای شهرداری آیا شما وجدان دارید آقایان شورا شما چی وجدان دارین ؟ میدونید عدالت حضرت علی (ع) چیه؟ میتونین اصلا عدالت رو تعریف كنید تا كی كارگران شهرداری لب به سخن باز نكنن تا شماها هر چی به این اداره میاد با كمال راحتی و با آسوده خاطر اموال و پولهای بیت المال را رختو پاش كنیدما كارگران الان چهار ماهه حقوق نگرفتیم اصلا به خودتون جرات میدید یه بار بپرسید شما شبا چی میخورید...

ادامه مطلب را بخوانید...

آرديني اوخو -ادامه مطلب

كشف اشیاء عتیقه در مرز شهرستان مغان (گرمی)/تشدید برخورد با غارتگران میراث فرهنگی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
شهرستان مغان (گرمی) با دارا بودن ده‌ها تپه تاریخی و آثار تاریخی ارزشمندی كه در موزه‌های مختلف كشور نگهداری می‌شود فاقد موزه و نظارت كافی برای حفظ و نگهداری و شناساندن آثار تاریخی گرانقدر خود است. امری كه باعث شده است تا در طول سالیان دراز كشف اشیای قیمتی به یكی از مشاغل موجود منطقه تبدیل شود. با تشكر از زحمات گرانقدر نیروهای انتظامی شهرستان، سوال اینست این‌بار كتب و اشیای كشف شده گرانقدر شهرستان در موزه كدامین شهر به نمایش درخواهد آمد و برای كدامین شهر گردشگر و اشتغال خلق خواهد كرد؟ تا كی به جای كشف آثار تاریخی شهرستان توسط محققین، افراد سودجو این كار را انجام خواهند داد؟ واقعا تا كی؟

گرمی – خبرگزاری مهر: فرمانده هنگ مرزی گرمی از كشف و ضبط مقادیری اشیاء عتیقه و تاریخی ارزشمند در مرز این شهرستان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدشاهین اسمعلی عصر یكشنبه در جریان رسیدگی به پرونده متهمان در جمع خبرنگاران اضافه كرد: با كشف این اشیاء و دستگیری قاچاقچیان از خروج میراث فرهنگی كشور جلوگیری شد.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

باشقا دونیا / مسعود رحیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

     گئدن چاغی سؤز وئردیك ،

                                   باشقا دونیادا بیر لیك له اؤلاق؛

                                      اؤنی بیلمیرم آما من، باشقا دونیا اومیدیلن یاشیرام .

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

"محفلك" ده فیرتینا / سون گون‌لرده گئنیش صورت‌ده یاییلان شعرلر اوچون

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

موغان (گرمی) شهرستانی‏نین مجازی شعر درنگی (محفلك) ده سون گون‌لر فیرتینا باش وئردی. قیزاران )خرداد) آیی‌نین سون گون‌لرینده شاعیرلریمیز ان گوزل شعرلرین اوزه چیخارتدی‌‌لار. ایلك دفعه‌ اولاراق شعرلرین ترتیب‌ین سئچمك‌ده قالدیم. شعرلر بیربیریندن گوزل و دولغون‌دورلار. دوزدن‌ده اونلارین آراسیندا ان گوزل شعری سئچمك اولدوقجا چتین بیر ایش‌دیر.
هر شئیی اوره‌ییمه تاپشیردیم. سوندا سایین "راضیه عظیم‌زاده"نین گوزل شعری هامی‌دان اوسته دورماق اوچون لاییق گوروندو.

گرمی نیوز بوتون قلم صاحیب‌لری اوزل‌لیك‌له شاعیرلریمیزه اوغورلار دیله‌ییر. آرزو ائدیرم كی چالیشمالارینیز گونه‌گوندن گوج‌لو و دولغون اولسون.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش